Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva er vanntett egentlig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-09, 18:00   #1
Left
Passiv

Standard

Sv: Hva er vanntett egentlig?

Vi har Skogstad, og storebror var så klissklass at han kunne like gjerne hatt på seg tøy av trekkpapir
Får se om ikke vi får kjøpt oss en Reimatec-dress. Eller regntøy med fór i kanskje nå når det er så innmari vått Det som er aberet da, er jo at han antakelig blir våt inni fordi det ikke puster.

Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 20:56   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vi har Skogstad, og storebror var så klissklass at han kunne like gjerne hatt på seg tøy av trekkpapir
Får se om ikke vi får kjøpt oss en Reimatec-dress. Eller regntøy med fór i kanskje nå når det er så innmari vått Det som er aberet da, er jo at han antakelig blir våt inni fordi det ikke puster.

Vanlig regntøy er ofte mindre vanntette enn en ordentlig vinterdress. Vanlig regntøy tåler som regel en vannsøyle på 3000 - 5000. Ticket vinterdress tåler en vannsøyle på 10000, i tillegg puster den.
I vanlig regntøy vil det alltid bli kald "trekk" fordi det blir for mye luft og det ikke er en tilsluttende vrangbord/bråt nederst i livet.
Begge mine unger klarer å komme dryppende våte hjem, ikke fordi tøyet ikke er tett, men fordi det kommer vann oppi støvlene og det trekker oppover. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har tømt GoreTex eller Viking Termostøvlene for vann etter at de ha kommet hjem.

Husk å vaske skalltøy og GoreTex uten skyllemiddel og at du kan bruke impregneringsspray på tøyet. Bedre å bruke enn flytende impregnering fordi det tetter også tøyet på innsiden.

Gammel 08-12-09, 21:22   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hatt Skogstad, men aldri brukt det i regnvær....har kun brukt det når det har vært f.eks litt vått på bakken og har ikke vært helt overbevist om at det er vanntett......Tidligere i høst, brukte snuppa vår P.op todelt sett i skikkelig regnvær og hun var tørr og fin......Dagene før P.op settet ble kjøpt, var hun også våt i regntøy, men altså, ikke vært våt en eneste dag etter at vi kjøpte det siste settet.

Etter det ble kaldere, har hun brukt Reimatec + dressen stort sett og noen dager en dress fra ColorKids. Tørr og varm

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 21:32   #4
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

P.op!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 22:15   #5
Left
Passiv

Standard

Ja, jeg vet jeg kan impregnere, og det må jeg jo gjøre igjen, men jakka er ikke vasket mer enn en gang tidligere, og selvsagt uten skyllemiddel, så synes det er dårlig at det ikke holder lenger.
Har sendt en mail til Skogstad, om at det umulig kan være riktig at man skal bli så våt - at det kan være noe feil med jakka? Jeg skjønner jo at det ikke er regntøy, men våt snø og aking må det da tåle?

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.