|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Nei, det trenger de ikke. Storebror får bruke min innimellom til spill og så liker han å se Sonic på youtube. Han håndterer den helt selv så det hadde jo gått greit med egen, men vi venter litt til. Nå er han jo bare 7,5, så kanskje han får til 8-årsdagen.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?
Nei, jeg og mannen diskuterte det også, vi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Mannen min ler litt i bakgrunnen her og sier at foreldrene jo egentlig sier at de bruker pc-en så mye selv at de ikke kan låne den bort når det er behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Han er nok inne på noe der.
![]() |
#5 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Nei!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Jeg synes absolutt ikke en åtteåring trenger egen pc. Men så skjønner jeg heller ikke at en familie på 3-4 kan ha behov for opptil 7-8 pc`er, heller, så jeg er nok ikke den rette å spørre.
![]() |
#7 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Minsten får egen pc utpå våren en gang. Jeg skal bare ha tid til å formatere den på nytt,
![]() |
#8 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Nei, en åtteåring trenger aldeles ikke egen pc! Derimot trenger man tilgang til en PC når den skal brukes som arbeidsredskap, som også nevnt av Hyacint som mannens definisjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Nei, det synes jeg ikke. De trenger verken egen PC eller egen mobil. Det er behov som vi som foreldre skaper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Jeg skjønner at jeg er oppvokst uten pc (hadde EDB som valgfag i niende). Jeg ville umiddelbart sagt nei. Men hvis de har mye skolearbeid som går på pc, så kunne jeg vært troende å kjøpe en minipc til ungene (på deling).
![]() |
#11 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Nei, synes ikke de trenger en egen. Men de bør ha tilgang til en pc i huset for ofte får de lekser man skal gjøre på data.
![]() |
#12 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Har ikke lest hele tråden, men svarer på HI
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg synes det er flott at barn kan få et rimelig digitalt kamera og opparbeide seg kompetanse i å fotografere. De får ikke leke med speilrefleksene, derfor må de ha noe annet. Jeg fikk selv kamera i 3.klasse, hadde det med hver gang det var noe, og fortsatte interessen som voksen. Jeg tar mange bilder og jeg tar gode bilder. Men noen måtte gi meg mulighet til å utvikle denne interessen.
Vi bruker maskinene mye, og gjerne samtidig som barna. Ungene spiller ofte på rommene sine, og kan godt ha venner (eller hverandre) som tilskuere. Det er bedre for dem (og oss) enn at de skal sitte på kontoret, eller i stua, der det skjer andre ting. Så svaret er ja, så klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Drømmer
|
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Dronningen sier egentlig det jeg ville si både om kamera og pc. Her elsker 3 åringen å tabilder og får kamera til enten jul eller bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Joda, jada, ser poenget. Men kan de låne familiens kamera? Sist redigert av Hyacinth : 16-12-09 kl 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Ja.
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Nok? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Ungdomsskolelærermannen min anbefaler foreldrene å la pc-en være i stua, slik at elevene ikke er på nettet uten tilsyn. Han sier at de færreste følger anbefalingen, men han anbefaler det nå likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
For det første, hva er det som får deg til å tro at mitt barn ikke gjør det? For det andre, selvfølgelig har man ulike grenser på dette. Det vil man sikkert ha innad i en familie også, fordi barn er ulike, og trengs å aktiviseres på ulike områder.
![]() |
#20 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|