Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Husleieøkning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-09, 21:43   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husleieøkning

Opprinnelig lagt inn av hildeje, her.

Er det noe sånn at et styret i borettslaget bare kan øke husleien bare med en viss prosent? noen som vet hva det er?

Jeg vet ikke, men hørte aldri noe om det da jeg satt i styret i borettslaget vi bodde i. Og jeg synes det høres rart ut, fordi et borettslag nødvendigvis må dekke de utgiftene det har. Hvis borettslaget for eksempel har tatt opp høy gjeld for å gjennomføre et prosjekt og renta stiger langt høyere enn det er kalkulert med, så må jo fellesgjelden (i alle fall rentene) betales, selv om det betyr svært høy økning i husleie.

Men jeg vil tro de fleste borettslag bringer denne type saker opp i generalforsamling, slik at det stemmes over saken der. Et mindretall kan da være sterkt uenige i prioriteringen, så klart. Jeg kjenner i alle fall ett tilfelle der en beboer så seg nødt til å selge boligen fordi generalforsamlingen vedtok et kostbart prosjekt som medførte husleie som var så høy at hun ikke hadde råd til å bli boende.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.