|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvorfor går folk på jobb når de er syke?Jeg kan være temmelig forkjøla uten å få redusert allmenntilstand. Jeg har mange ganger fått høre at jeg ser og høres veldig dårlig ut, uten at jeg selv har følt meg elendig. Så jeg har alltid kommet på jobb da. Hadde jeg FØLT meg syk, hadde jeg holdt meg hjemme. Forkjølelse kan man ikke gardere seg mot uansett, så jeg synes det blir litt hysterisk å be kollegaer holde seg hjemme av den grunn. Man kan jo like godt bli smittet av familiemedlemmer, på bussen, i butikken, osv. osv.
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor går folk på jobb når de er syke?
Slik er jeg også. Også sliter jeg med at stemmen forsvinner av den minste lille forkjølelse, og da høres man skikkelig dårlig ut selv om det ikke er tilfelle. Jeg spurte rett og slett legen, og hun sa at så lenge jeg ikke følte meg dårlig så kunne jeg gå på jobb. Man er som regel mest smittsom i dagene før det bryter ut. Jeg er av og på forkjøla stort sett hele vinteren, så hvis jeg skulle blitt hjemme når jeg var tett så hadde det blitt mye fravær. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvorfor går folk på jobb når de er syke?
Jeg er heller ingen martyr. Jeg tåler f.eks. ikke å ha feber. Bare et snev av feber og jeg holder på å svime av når jeg står oppreist. Heldigvis er det sjelden jeg er syk, så når jeg først er det, så holder jeg meg hjemme. Men de fleste forkjølelser er for meg overkommelige.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|