|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#142 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2009
![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?nei det blir ingen alkohol på julaften!! |
|
|
|
|
|
#143 |
|
flisespikker
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?
|
|
|
#145 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er det vel ingen oppegående foreldre som vil, men ikke alle blir synlig beruset av et par glass alkohol. En har da lært seg gode drikkevaner i årenes løp. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei. Ene grunnen er at det alltid skal være en kjørbar person når avkommet er med, dersom han skulle bli akutt dårlig. Grunn nr 2 er at jeg kjører hjem etter endt fering hos familien min.
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~ Sist redigert av Kate : 25-12-09 kl 15:57. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg er vokst opp med øl, akevitt (gjerne to), cognac/likør til kaffen og gjerne en drink etterpå. Kan aldri huske å ha sett fulle/endrede foreldre. Selv drikker jeg gjerne vin og en likør. Hvor mye jeg drikker vet jeg faktisk ikke, sitter ikke og teller. Nå er jeg gravid, så da blir det jo ikke noe.
|
|
|
#149 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja, jeg drikker nok en øl og et glass vin til maten og en likør til kaffen etterpå. Men samboern liker ikke alkohol til mat, og skal dessuten kjøre til svigers etterpå. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Fortynnet
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Tar gjerne et glass vin til julemiddagen, og mannen min kanskje en juleøl, om ikke faren min er der. Han er alkoholiker. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Viser tenner
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja, vi drikker øl og akevitt (ikke jeg) til ribba. Når ungene er i seng tar vi et glass vin/en øl til før vi legger oss. Ungene er vant til at vi kan ta oss et glass vin eller en øl til maten. Selv har jeg opplevd juleselskaper hvor det ble nytt alt for mye alkohol, og det er noe jeg ikke ønsker at mine barn skal måtte oppleve ...
|
|
|
#153 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei.
|
|
|
#154 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei.
|
|
|
|
#155 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Vi drikker aldri alkohol når barna er sammen med oss uansett om de sover eller er våkne. Vi skal være hos mamma og dem på julaften og de tar seg nok øl og akevitt til maten, men bare litt.
|
|
|
#156 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg tar sikkert et glass juleøl til middagen. Akevitt liker jeg ikke, det blir vel bare pappa som tar et lite glass av den. Verken mannen eller svigers liker det heller.
|
|
|
#157 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ett glass vin, det blir meg og svigermor som tar det i år. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja, det gjør jeg. Evt vin eller øl, aquavit liker jeg ikke...
|
|
|
#159 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja, det gjør jeg vanligvis (akevitt og øl til middagen). |
|
|
|
|
|
#160 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg drikker ikke med 3 små barn som vi skal ta med hjem etter endt feiring. Dessuten ammer jeg fortsatt. De andre voksne drikker øl og akevitt til maten og sikkert cognac til kaffen. Jeg har aldri opplevd berusede voksne på julaften.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|