|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?
Enig.
|
|
|
#2 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Så klart er det en ulikheter mellom å gå med fakkeltog mot nedhogging av regnskogen og å avstå fra alkohol på juleaften fordi man (som voksen) vet at barn lider under voksnes alkoholbruk.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Jeg har jobbet veldig lenge blant barn og unge i vårt eget land som ikke tar noe for gitt og som definitivt ikke får det bedre av slike private markeringer. Det at vi lever i et av verdens rikeste land burde være nok i seg selv til at vi forsøkte å hjelpe noen av de som ikke har det så greit. Veldig mange i vårt eget land har det grusomt i høytidene, mange er ensomme og ved å investere litt av vår tid eller våre penger kan vi bidra til at noen av dem kan få det litt bedre. Det bør da være noe vi har lyst til å bringe videre til våre barn? |
|
|
|
#4 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Skvetten, jeg er ikke uenig med deg i det du skriver i det hele tatt. Fakkeltog eller demonstrasjoner/markeringer ute/hjemme, gir sjelden eller aldri de det gjelder noe direkte bedring av situasjonen der de er. Jeg er også helt enig i at det utgjør en mye større forskjell å bry seg ved å gi tid eller økonomisk støtte.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|