|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
saftig
|
Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
Det står for pedagogisk leder, og da er det vel innlysende hva som er ansvarsområdet?
Ja, det er omtrent det jeg sitter igjen med av inntrykk.
|
|
|
#2 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tenker jeg og.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg skjønner veldig godt at man ikke ønsker å være tante på jobb. Og at man prøver å bli kvitt yrkestitler på folkemunne som virker degraderende. Vi har det samme hos oss - tittelen assistentlege som ble fjernet for årevis siden lever fremdeles i beste velgående blant endel på sykehusene. Det blir noe av det samme, hvorfor skal man ha assistent inn i tittelen sin når det er helt malplassert? (det er en levning fra den tiden da avdelingen ble ledet av en overlege som hadde en assistentlege han lærte opp, men det er seriøst avleggs slik sykehus drives idag og gir et signal til utenforstående om at dette er et menneske som ikke jobber selvstendig, mange tror intuitivt vedkommende har mindre erfaring enn både turnuslegen og studenten med lisens). Så jeg skjønner godt at de vil ha bort titler som på et vis skviser dem ut som pedagoger og setter dem i bås med tilfeldige barnevakter og dagmammaer. Om noen år slutter vi nok å legge merke til at førskolelærere har titler som viser at de faktisk har en viktig jobb, noe av grunnen til at det faktisk legges merke til er nok at de akkurat nå er i den fasen hvor de forsøker å bygge opp anerkjennelse og status rundt utdanningen sin, de prøver å bli assosiert med lærere og pedagogisk personale istedenfor ufaglært personale som passer barn. Dette er viktig både for selvrespekt og lønnsdannelse.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Ja, jeg forutsatte at vedkommende faktisk er førskolelærer
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|