|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
Dette stemmer vel ikke? Tillegget er ikke knyttet til PPU. Tillegget for adjunkter går på antall vekttall/studiepoeng (altså at man har flere vekttall/st.p. enn påkrevd for å få graden sin, men ikke hovedfag/master). Tillegget for lektorer går på normert lengde for hovedfag/mastergrad. Er graden normert til opptil 10 semester er man lektor, er graden normert til 12 eller flere semester er man lektor med tilleggsutdanning. PPU kan i alle tilfellene enten være del av graden eller tatt separat, men man må ha PPU for å få fast tilsetting i skoleverket. Mange får midlertidig tilsetting som adjunkt eller lektor, med eller uten tilleggsutdanning, uten å ha PPU, men med krav om å ta det innen et gitt antall år.
|
|
|
#2 |
|
Fartsfantom
|
Da har det endret seg. Da jeg tok PPU i forrige århundre så var det dette jeg fikk vite. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Tror de må ha feilinformert dere. Jeg tok PPU i 98 og da hadde det vært sånn lenge.
|
|
|
#4 |
|
Fartsfantom
|
Rart. Jg tok PPU i 1995 - høygravid med muntlig eksamen 5 dager før termin (som var 25.des). Den gangen var PPU (i Trondheim vel og merke) i 2 deler, dvs man kunne f.eks. ta 1.semester innenfor cand.mag.graden og 2.semester flere år senere, ev. som 10 vekttall etter å ha oppnådd cand.mag.graden. Kan hende de sa noe mer og, men at jeg ikke fikk med meg det iom at jeg hadde oppnådd cand.mag.graden med god margin FØR jeg tok PPU. Uansett så har jeg vekttall nok til å få adjunkt med opprykk. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Det vil jeg nesten tro - for jeg tok også PPU i Trondheim og opplegget var helt likt det du beskriver. Jeg har ei venninne med realfaglig hovedfag som er "bare" lektor siden hovedfaget hennes er normert til 10 semester. Hun tok PPU noen få år før meg, sikkert omtrent da du tok det.
|
|
|
#6 |
|
trøtt
|
"Personalet" - er det enkelt nok? Det er i hvert fall et ord jeg bruker som samlebetegnelse for "de-voksne-i-barnehagen" hvis jeg snakker med foreldre eller andre voksne.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|