|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Are you beautiful and just don't know it?Det var avslutningskommentaren i dokumentaren America the Beautiful, som jeg akkurat har sett.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Det varierer litt fra dag til dag. Men jo - jeg er flink til å skryte meg selv opp. Jeg tror egentlig mange blir litt skuffa når de treffer meg etter å ha hørt om den veltrente bærta som har nerver til å si at jeg er fin nok i massevis - også dukker det opp ei diger dame som kunne endret seg både her og der. |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Tror jeg har blitt flinkere til å se at det er ok å ikke være et glansbilde etterhvert som jeg har blitt eldre. Det er ikke andre enn jeg selv som "forlanger" at jeg skal være sylslank og ikke ha cellulitter osv. Det er noe de andre ikke fokuserer på, kun meg, dermed så blir det destruktivt å fokusere på det. *eureka* |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Sitron - jeg har sett mange bilder av datteren din forresten. Jeg har aldri sett et eneste hvor jeg ser en jente med komplekser og skam. Jeg tror ikke du har ført noe slikt til noen. |
![]() |
![]() |
#5 |
Måneheks
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Månen
![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har lagt merke til at jeg får flere komplimenter hvis jeg er fornøyd med looken selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg er ikke spesielt pen, ikke spesielt slank, men jeg har sexappeal og det holder for meg. Jeg har slanket meg 14 kg siste året, og det har gjort kroppen min godt. For selvtilliten betydde det egentlig lite, for jeg har alltid hatt en sterk indre styrke uansett vekt. Tiltrekningskraften på det andre kjønn har egentlig vært ganske lik uansett vekt, og det sier meg at det har faktisk ikke all verdens å si. Det har nok vel så mye med utstråling og sjarm å gjøre.
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg er veldig bevisst på at jeg ikke skal kommentere negative ting ved min eller andres kropp. Slankeprat er forbudt i nærheten av jentene, og jeg må stadig vekk minne heltens familie om det. Jeg er bevisst på at jeg heller ikke kommenterer kropper som er fine, for jeg vil rett og slett ikke ha det fokuset. Jeg har selv vokst opp med en mor som alltid slanket seg, og som alltid kommenterte både sin egen og andres kropper. Det førte til at jeg aldri følte meg fin nok, og var veldig opptatt av hvordan jeg så ut. Jeg slanket meg fra jeg gikk på barneskolen, selv om jeg var mer enn tynn nok.
![]() |
#8 |
intro
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg er ikke så flink til å fokusere på det positive. Nå har vi vært på juleferie hos svigerforeldrene mine, hvis nye bad er utstyrt slik at man kan se seg selv i speilet mens man dusjer.
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Nå ble jeg sittende og tenke litt her.
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?
Ja, jeg tenkte på denne selv også. Jeg har generelt ikke dårlige eller gode dager sånn sett. Det er liksom bare sånn ting er og ferdig med det. Ikke driver jeg og går ut og sånne ting heller, så oppstæsjing og sånt som gjerne man glitrer litt ekstra av skjer rett og slett ikke. Tror ungene nok vil huske meg som ganske monoton på det området.
![]() |
#12 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Nope. Er ikke flink til det i det hele tatt. Sist redigert av rine : 07-08-10 kl 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg er nok ikke den rette å spørre om sånt, for jeg har endret innstilling totalt det siste året og synes at jeg er rålekker. Ikke bare fordi jeg endelig er slank(ish) og kan bruke klær jeg liker, men mest fordi jeg har lært å bli glad i meg selv. Og det tror jeg vises. Det smitter nok over på ungene også. |
![]() |
![]() |
#14 |
intro
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Mine unger er for øvrig så små ennå at vi foreløpig ikke har tenkt så mye over kropps- og utseenderelaterte ting. Jeg håper selvfølgelig at de vil få et godt forhold til kroppen sin, og at jeg ikke overfører mine egne nevroser til dem.
![]() |
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
Men klesstørrelsene er jo helt på bærtur. De skrus jo oppover og oppover, mens plaggene blir mindre og mindre. Sammenlign en M nå med en for 10 år siden, så ser du forskjellen. Det er helt vilt.
![]() |
#16 |
både her og der
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har alltid følt meg som en grå, liten mus, anonym, ikke noe spesielt pen, men slank og veltrent har jeg blitt de siste årene og det får jeg ofte komplimenter for. I årevis slet jeg med dårlig selvfølelse på grunn av diverse komplekser, men det har blitt bedre etter at jeg fikk barn. Har blitt mye mindre selvsentrert enn før, tror jeg, og det hjelper.
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
Da sier man at noen er store og noen er små, noen er brune og noen er hvite, men alle er fine mennesker likevel.
![]() |
#18 |
godt brukt
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Alle , uansett hvordan de ser ut., har jo sider ved seg selv som man er mindre fornøyd med. Jeg måtte tenke litt nå, - men jeg føler at dette er jeg ganske flink til. Jeg reagerer ihvertfall på mamma som kan plumpe ut med div. ting i tide og utide om sine 1.5 kilo for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
intro
|
Ja, det var noe sånt jeg skulle ha svart, men jeg ble litt perpleks.
![]() |
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Det faller meg ikke naturlig å snakke stygt om meg selv eller å klage over hvordan jeg ser ut, og i alle fall ikke overfor unger. Poden er veldig lite opptatt av ytre ting - det er ikke fordi han er så "dyp", det er fordi han ikke får med seg ting
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|