Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?
Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.
Likevel synes jeg det blir veldig enkelt av deg når du forherliger den ene måten å leve med barn på.
Uten at jeg trenger å dra frem hva jeg har jobbet med de siste årene, så er statistikkens tale klar. Det er ikke utelukkende fordi jeg trives med min utmerkede ektemann som gjør at vi kan si at det stabile, juridisk bindende parforholdet er det beste for barn. Tallenes tale er klar, risikoområdene peker seg tydelig ut.
Jeg mener at vi ikke må være så fryktelig redde for å våge å si at det finnes noen alternativer som er bedre enn andre alternativer. Eller være redd for å pinpointe risikofaktorer i fht barn. Det er ikke helt tilfeldig hvem det går bra og dårlig med her i verden, det finnes en del helt klare risikofaktorer. Derfor bør vi kanskje ikke være så redd for å bruke flere ressurser på enkelte grupper foreldre, fremfor å spre ressursene tynt utover i vifteform til dem som trenger og dem som ikke trenger.
Og nei, jeg synes ikke det er noe galt med single, skilte, samboende eller kollktivboere. Det er ikke det jeg sier. :überpresiserer for sikkerhets skyld: