|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?Litt utenom, men spør likevel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?Noen som dere kjenner må fylle ut forlovererklæring, det er et skjema som skal leveres før man får bevilling til å gifte seg. Men disse som skriver under på forlovererklæringen trenger ikke å være vitner til seremonien, det kan like gjerne være noen som jobber på tinghuset.
![]() |
#3 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?
Vi brukte kollegaer til å signere erklæringene(min kollega er også min beste venninne). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
Jeg ser flere trekke frem barnas rettigheter i denne diskusjonen, og derfor må jeg be om at noen opplyser meg om hva disse dreier seg om. På hvilken måte er det en fordel for barna at foreldrene er gift? Jeg trodde oppriktig at barna hadde de samme rettighetene enten foreldrene bodde sammen slik eller slik, og at forskjellen lå i hvordan foreldrenes rettigheter ble ivaretatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn konkret så får vel barna mindre arv ved de nye reglene. Fra før å få alt til nå å måtte dele med avdød forelders partner.
Hvorfor har folk angst for å gifte seg da? Da får man jo vurdere angsten for å gifte seg (signere kontrakten) mot angsten for å ikke få de rettighetene man ønsker. Skjønner ikke hvorfor man skal lage et ekstra regelverk for de som ikke ønsker å benytte det "vanlige", for å gi dem akkurat det samme.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|