|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Kanariøyene i julen - hvor?Vi fikk 1. juledag en gave fra mine foreldre bestående i et tilbud om å få være med til Kanariøyene for å feire julen 2010 der, og tar veldig gjerne imot tips til øy/hotell som anbefales!!
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Vi skal til Gran Canaria med mine foreldre nå i februar. Vi har valgt fiskelandsbyen Puerto de Mogán og er veldig spente. Jeg kan sikkert komme med flere erfaringer når vi har vært der. Vi valgte i hvertfall et hotell med barnebasseng og restaurant som ikke lå så veldig langt unna stranda. Det skal også være lite trafikk og det ser jeg som et stort pluss. Det kan kanskje bli litt i roligste laget da, men vi tenker å leie bil å kjøre på småturer rundt omkring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
En som trener
|
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Det tryggeste værmessig i jula er etter hva jeg har forstått sør-enden av Gran Canaria. Vi skal til SunWing resort Arguineguin i påsken. Hadde en veldig god erfaring i sommer på SunWing Alcudia og satser på at en ny ferie med Lollo og Bernie blir like bra. SunWing er supert for barna, masse aktiviteter og barnevennlig over hele fjøla. Om du søker her på FP finner du masse om SunWing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Playa Las Americas, helt sør på Tenerife.
![]() |
#6 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Takk for tipsene - må bare undersøke hva som evt. flyr direkte fra Kristiansand, for denne gang er det ikke noe alternativ å kjøre til Oslo eller Stavanger. Men da satser vi på Tenerife eller Gran Canaria, mtp. været.
![]() |
#7 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Heldige deg Absalone!
![]() |
#8 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Hmmm ...jeg skjønner at Kanariøyene kanskje ikke er beste stedet til julen allikevel - vi får vurdere det. Jeg starter uansett en ny tråd, ettersom det kan være høyst aktuelt med et cruise i Karibien heller!!
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?
Gran Canaria pleier å være bra i jula. Vi har vært heldig alle gangene vi har vært der på den tiden. Men Lanzarote var vi ikke heldig med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg kom hjem fra GC i går. Været var upåklagelig, sol og 25-28 grader hver dag. Varmt i sjøen også, men badet bare på Amadores, og der er det kanskje varmere? Sist redigert av Hyacinth : 02-01-10 kl 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne!
02 06 09 It's not really my problem if they think I'm weird. Sid Vicious Sist redigert av Snø : 02-01-10 kl 22:39. Årsak: La til litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?For å presisere, så synes jeg ikke Bahia Feliz var kjempebra, akkurat, men Sunwing var ikke noe bedre, etter min mening. I Bahia Feliz var det litt flere småbutikker å kikke i på området, og jeg savnet de store plenene utenfor leilighetene. Men det lå langt fra alt. Men Arguineguin var øde og hadde et forlatt preg, selv om det var lettere å finne gode restauranter. Men det var steinete og goldt i hele området rundt, ingen strender og ikke noe grønt. Jeg må skryte av flotte hotellansatte, det må jeg, men ellers var det ikke noe mer enn middelmådig. :kresen: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Vi er ikke helt klare for Sunwing der vi heller. Har vært der en gang. Det har åpnet et nytt hotelle i Blue Village familien på Bahia Feliz, og det virker bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Men vi tok taxi til Puerto Rico en kveld. Det var helt skrekkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Puerto Rico "by" er grusomt! Men det er faktisk noen hoteller på toppene rundt som er bra! Men selve sentrum må man bare holde seg langt unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Jo, men for meg betyr det en hel del hvordan området rundt er. Når vi er på ferie, er vi lite på hotellet. Vi liker å bo et sted der vi (de dagene vi ikke leier bil) kan rusle rundt og kjenne på stemningen og atmosfæren. Vi liker at det er folk, men helst ikke så mange skandinavere (jeg blir av en uforklarlig grunn litt paranoid av det og vi traff flere kjente på denne turen), vi liker å finne koselige småbutikker og gode spisesteder. Og at det er grønt og frodig er et pluss, samt fin arkitektur og at byen har et koselig preg og den kan gjerne ligge ved en havn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Bahia Feliz var veldig kjedelig, syntes vi..
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Ja, det synes jeg også, det er ikke det jeg prøver å formidle, men synes dere at Arguineguin er bedre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Tok et søk på Star Tour, fikk opp 18
![]() |
#20 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kanariøyene i julen - hvor?Tok et søk på Star Tour, forsøkte først å velge Amadores, men ingen treff - valgte så alle mål og fikk opp 18 mulige reisemål/hoteller på GC i julen for oss 4+2 ...noen reiser for rundt 40 000,-, resten lå stort sett mellom 60 - 110 000,- for en uke! :shock: Selvsagt noe all inclusive, men lell - jeg er i allefall IKKE fremmed for å sjekke andre mulige reisemål når vi snakker slike priser ...
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|