Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-10, 23:15   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg opplever også at det er langt surere nede i sentrum, enn oppå "fjellet" her hvor jeg bor. Det er riktignok bare 149 meter over havet, eller noe deromkring, men likevel. Det er surere i byen.

Jeg bor jo strengt tatt på bygda, her har det vært sånn i - 25området, fullstendig overlevbart, men i sentrum har jeg dødd litt på meg av samme temperatur. Hvorfor i alle dager bor jeg i Norge?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:16   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo- og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?

Ja - det er grusomt kaldt! :enkel sjel:

Gammel 09-01-10, 23:16   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går jo på et vis, jeg synes det er MYE kaldere når det er opp mot -30. Merker stor forskjell på det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:17   #24
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo og Akershus-beboere: Er -20 grusomt kaldt?

Det er kaldt ja, men langt fra grusomt synes jeg.

Gammel 09-01-10, 23:17   #25
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor ved en elv, så 20 minus kan være kaldt og litt surt. Det er alltid sno her. Allikevel synes jeg ikke det har vært uutholdelig kaldt. Jeg fryser litt på kinnene mine, da, rett og slett fordi jeg synes det er ubehagelig å ha noe foran munnen. Det blir vått og ekkelt og brillene dugger. Men det er jo min egen feil.

I går morges var det forresten -24 i bilen da mannen startet opp. Vi bor i et kuldehøl, det er alltid et par grader lavere temperatur her enn det er på jobb noen får km unna.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:19   #26
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er forøvrig enig med de andre om at Oslo sentrum er kaldere en skogkanten hvor vi bor, selv om det er et kuldehøl.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:22   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reiste en tur til IKEA i kveld. Her var det 28 kuldegrader, på IKEA Furuset var det 16,5. Jeg opplevde -16,5 som mye kaldere enn -28. Men generelt sett vil jeg si at temperaturer lavere enn -20 er rimelig kaldt ja.

Gammel 09-01-10, 23:24   #28
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det er levbart. Vi har vært flere ganger den siste tiden, opptill 3 timer om gangen i -20 grader. Vi bor i et kuldehøl og har nede i -28 grader. Det er veldig kaldt. Ungene har vært ute i flere timer hver dag. Godt påkledde selvsagt.

Gammel 09-01-10, 23:43   #29
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-20 er greit, -25 er for kaldt og -30 (sist jeg opplevde det var det året det var OL på Lillehammer) er altfor kaldt
Det er -27 her nå, og 11 grader på soverommet mitt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:51   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og mannen satt og stirret på temperaturmåleren inne i bilen da vi kjørte til Forus forrige helg, da den sank ned mot 17 minus måtte jeg ta frem mobilen og dokumentere det, for det var så sært. Mannen tok bilde av 19 minus noen dager etter, det er nesten for utrolig til å være sant. Her altså. Dette er jo en Oslo-tråd, burde kanskje postet det et annet sted.

Gammel 10-01-10, 00:06   #31
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Det er dritkaldt. Minus 20-25 fryser man selv med forete støvletter og det er nesten vanskelig å snakke hvis du står lenge ute. Det svir nesten på skinnene. Jeg er veldig takknemlig for Nin-skjerfet jeg fikk av Angelique til jul.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 00:15   #32
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det er for kaldt, men det går an å leve med en stund bare man har vett til å kle på seg ullundertøy.

Denne uka har det vært mellom -25 og -35 her, og kaldere enn -30 er grusomt kaldt, selv når det er ganske vindstille. Det gjør rett og slett vondt å gå ut. Vi oppbevarer mye av julepynten vår i uteboden, men dit ut kommer den visst ikke på en stund, siden mannen ikke orker å stå der ute og stable esker.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 00:16   #33
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvorfor i alle dager bor jeg i Norge?

Det har jeg lurt på mange ganger også. Ikke tilfeldig at jeg valgte å studere i Australia.

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg er veldig takknemlig for Nin-skjerfet jeg fikk av Angelique til jul.

Hva er et Nin-skjerf?

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 00:46   #34
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ekstremt kaldt, men det går helt fint. Hypotesen om at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlige klær, holder fortsatt stand for meg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 02:27   #35
Left
Passiv

Standard

Det er jo kaldt, men ikke verre enn at jeg ikke kvier meg for å gå ut.

Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 02:37   #36
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

I Oslo sentrum er -20 nesten uutholdelig for meg. Uansett om jeg har ull underst, flere lag utenpå, tykk jakke og gode vinterstøvler, fryser jeg hver dag, og går rundt og småsnufser konstant. Mannen har sin andre runde med halsbetennelse på to uker.

På fredag gikk brannalarmen på biblioteket der jeg har praksis, så jeg måtte stå ute i 15 min. uten yttertøy. Et under at jeg ikke har lungebetennelse og koldbrann i hele kroppen, egentlig.

Etter den forferdelige snøvinteren i fjor og denne perioden med sprengkulde liker jeg offisielt ikke vinteren lenger. Takke meg til 38 pluss i skyggen, akkurat nå vil jeg tilbake til Houston.

Gammel 10-01-10, 07:28   #37
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Det er veldig kaldt, men det går fortsatt an å kle seg slik at man kan gå ut og gjøre et eller annet i noen få timer.

Det er også litt stas, fordi det er så veldig sjeldent at det er så kaldt over så lang tid. Jeg hadde nok syntes det var mindre morsomt å bo steder hvor det var -20 hele vinteren.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 07:49   #38
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det er kaldt. Men jeg har heldigvis nok klær.

Men jeg blir seriøst provosert over tynsinger eller finnmarkinger som skal drive og hovere sånn over at de takler -45 såååå godt, og at vi Oslo-folk er noen pyser. Som om jeg skulle si til de mennene jeg møter (eller barnløse kvinner), som klager over vondt i hodet, eller vondt i ei tann: HÅ! Du aner ikke hva du snakker om! Har du født barn, kanskje?!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 09:18   #39
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er grusomt kaldt. Alt kaldere enn minus ti er egentlig det.

Gammel 10-01-10, 09:30   #40
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Kaldt, men vi overlever.
Er litt mindre ute enn vanlig, men stikker hodet ut en time eller to i ny og ne (i hverdagen blir det lite utetid pga av at det er mørkt). Minsten på snart 2 år er vel den som er minst begeistret for denne kulda. Han vil helst være inne, for når han er fullt påkledd for - 20 så er han så polstra at han blir liggende hvis han velter.

I dag er det bare -16 her, og det er mye mer levelig syns jeg. I dag skal vi ut å kose oss noen timer.

Mye heller -20 her enn -10 i Bergen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.