Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vet jeg er fæl nå og overhodet ikke representativt for mitt generelle menneskesyn men

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-10, 18:28   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet jeg er fæl nå og overhodet ikke representativt for mitt generelle menneskesyn

Jeg krøller meg hver gang snutten på FEM kom der hun bablet om hvordan det STRØMMET GJENNOM KROPPEN da hun laget en sang..

Gammel 11-01-10, 18:36   #2
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: Vet jeg er fæl nå og overhodet ikke representativt for mitt generelle menneskesyn

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg krøller meg hver gang snutten på FEM kom der hun bablet om hvordan det STRØMMET GJENNOM KROPPEN da hun laget en sang..

Det kom vel som en lysfontene...

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 18:41   #3
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Det kom vel som en lysfontene...

Se det kan jeg akseptere, mere lysfontene mindre prat.

Gammel 11-01-10, 18:58   #4
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig i hvert eneste ord Mira sier.

Det er ikke SÅ revolusjonerende lenger at kropp og psyke henger sammen, altså.

Både alvorlige tilstander som høyt blodtrykk og hjerteinnfarkt kan ha en direkte sammenheng med stress, det vet vi jo alle.

Stress = negativ følelse.

Gammel 11-01-10, 19:01   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke kontroversielt at det psykiske kan spille en rolle ved forløpet av kreft, f.eks. Men påstander som denne:

Opprinnelig lagt inn av Mira Craig

Det sies jo at for eksempel kreft i veldig mange tilfeller forårsakes av skyldfølelse, sier Craig.

har ingen rot i virkeligheten.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:38   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har full forståelse for folk som ikke vil tro på noe inntill det er bevist.

Det jeg imidlertid ikke kan forstå er at man anser det som helt hull i hodet å tenke at én sykdom kan skyldes negative tankemønstre mens høyst fornuftig at en annen skyldes nettopp det.

Selv om det ikke er bevist at kreft skyldes negative tankemønstre, så er det da ikke merkeligere (eller værre på noe vis) å tenke seg til at det kan være tilfellet, akkurat som det beviselig er for endel andre sykdommer?

Er det forresten kun kreft man tenker sånn om? Kreft er i en særstilling, for det er en sykdom som i vår tid berører mange på en veldig vanskelig måte? Man kan mene at tankemønstre har mye å si for så mangt (det er både fornuftig og bevist), men det kan for all del ikke gjelde kreft (for det er både hull i hodet og provoserende)?

Jeg skjønner det følelsesmessig vanskelige. Vår familie har vært berørt i aller høyeste grad på flere måter. Men for min del er det helt hull i hodet å tenke at kreft skulle være vesensforskjellig fra alle andre sykdommer. Og godt er det. Jeg tror vi alle finner ut av dette i løpet av det tiåret vi er inne i.

Gammel 11-01-10, 21:01   #7
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Selv om det ikke er bevist at kreft skyldes negative tankemønstre, så er det da ikke merkeligere (eller værre på noe vis) å tenke seg til at det kan være tilfellet, akkurat som det beviselig er for endel andre sykdommer?
Er det forresten kun kreft man tenker sånn om? Kreft er i en særstilling, for det er en sykdom som i vår tid berører mange på en veldig vanskelig måte? Man kan mene at tankemønstre har mye å si for så mangt (det er både fornuftig og bevist), men det kan for all del ikke gjelde kreft (for det er både hull i hodet og provoserende)?
Jeg skjønner det følelsesmessig vanskelige. Vår familie har vært berørt i aller høyeste grad på flere måter. Men for min del er det helt hull i hodet å tenke at kreft skulle være vesensforskjellig fra alle andre sykdommer. Og godt er det. Jeg tror vi alle finner ut av dette i løpet av det tiåret vi er inne i.

Forskjellige sykdommer, forskjellige årsaker. Dessuten, det er en enorm forskjell mellom å si "negative tankemønstre (whatever that may be) er årsaken til kreft/hjertetrøbbbel/influensa", og "stress eller depresjon øker sjansen for sykdom". Du kan være deprimert som bare helvete eller livsglad og selvsikker og like forbannet få kreft av å røyke, hjerteinnfarkt av å spise herdet fett og influensa av å bli nyst på. Og selv da er effekten av røyk, fett of virus modifisert av genene dine, vaksinasjon, allmen helsetillstand og flaks også i tillegg til stress etc.. Effekten av stress (for å være generøs mot Mira og tolke "Negative tankemønstre" som noe man faktisk vet har noe å si) er ikke alene om å forårsake sykdommene, og hvor mye risikoen eventuelt økes av stress er forskjellig fra ulike sykdommer.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 11-01-10 kl 21:14.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:26   #8
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Forskjellige sykdommer, forskjellige årsaker. Dessuten, det er en enorm forskjell mellom å si "negative tankemønstre (whatever that may be) er årsaken til kreft/hjertetrøbbbel/influensa", og "stress eller depresjon øker sjansen for sykdom". Du kan være deprimert som bare helvete eller livsglad og selvsikker og like forbannet få kreft av å røyke, hjerteinnfarkt av å spise herdet fett og influensa av å bli nyst på. Og selv da er effekten av røyk, fett of virus modifisert av genene dine, vaksinasjon, allmen helsetillstand og flaks også i tillegg til stress etc.. Effekten av stress (for å være generøs mot Mira og tolke "Negative tankemønstre" som noe man faktisk vet har noe å si) er ikke alene om å forårsake sykdommene, og hvor mye risikoen eventuelt økes av stress er forskjellig fra ulike sykdommer.

Akkurat den der er jeg ganske nysgjerrig på. I min familie - på begge sider, har det ikke forekommet tilfeller av kreft så langt bakover i generasjoner som noen vet om, og vi spøker da (i den grad det er "forsvarlig" å spøke om kreft) - med håp og optimisme, om at vi ikke kan få kreft (bank i bordet). Mens hjerte - og karsykdommer er det nok av på begge sider, så det spøker vi ikke så mye med.
Men siden jeg har barn med en mann som har flere tilfeller av kreft på morssiden (inkludert hans mor og søster), så er jeg selvsagt bekymret for min sønns gener og dertil kreftsykdom.

Min manns mor og søster har vært til utredning i ifht. kreft og arv, og det ble ikke funnet noen forbindelser mht. arv og kreft.

Oj! En avsporingsknapp hadde vært noe.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 19:01   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Hva er det du har tenkt å vise frem nå, aC?

Artikkelen. Til en bekjent av, hm, helsegeniet.

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Segselv i heklebikini håper jeg(ac altså)

PM?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.