Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

AMK, Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-10, 14:39   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: AMK, Oslo

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Eller bare en konstatering av at man umulig kan få hjelp dersom man ikke er i stand til å si hva man trenger hjelp til og hvor og hvorfor, men i stedet bruker kjeft og skjeller ut den som prøver å få tak i informasjonen. Jeg oppfattet det mer som et forsøk på å realitetsorientere - "Du kan ikke få hjelp før du roer deg ned og svarer ordentlig", og ikke "Jeg nekter å hjelpe deg når du kaller meg stygge ting".

Absolutt, men da hadde det vært mindre "truende" om man formulerte det på en annen måte! Som f.eks. "Dette er viktig! Du må svare! Dette gjelder liv og død!" eller noe sånt. Ikke vet jeg, jeg er jo ikke AMK-ekspert. Men jeg har erfaring som småbarnsmor, og det gjelder jo nesten for det samme. F.eks. er det en forskjell på å si til Kløver: "tror du at du får noe mat, hvis du driver og maser sånn?!" og å si "Kløver, hør på meg. Hvis du ikke slutter å mase, og lar meg bli ferdig med å trøste broren din [som var i fullstendig meltdown], så får jeg ikke lagd middag!" Det siste der var ikke en trussel, det var en reell mulighet. Og det skjønte hun. Hadde jeg sagt det første der, hadde det bare hørtes ut som en trussel, personlig rettet mot henne.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.