Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Dere som har lest "Kafka på stranden" på engelsk

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-10, 14:38   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har lest "Kafka på stranden" på engelsk

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Den har jeg akkurat bestilt på engelsk - og nå angrer jeg på at jeg ikke bestilte den på norsk!

Jeg kan ikke japansk, men jeg innbiller meg at Kaminkas oversettelse til norsk er veldig god. En ting jeg ser som jeg har noe kompetanse på er utfordringene som ligger i det å skulle oversette et verdensbilde/filosofi/religion inn i et språk hvor det verdensbildet man oversetter fra er ganske fremmed. De ordvalgene som var brukt og måten ting er sagt på var gripende og for meg virket det som om det var gjort på en genial måte.

Jeg har anbefalt boka for en person jeg kjenner som har både norsk og japansk som morsmål og jeg er spent på konklusjonen derfra.

Jeg har lest andre bøker av Murakami oversatt av andre og jeg lot meg IKKE fange av språket i dem, ei heller måten ordene fanger opp det unikt japanske.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.