Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kan jeg få se bilde av katten din?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-10, 01:33   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det var hyggelig å høre!
Han er en fryd for øye for de som liker orientalske katter, synes iallefall jeg
Har ikke du også rasekatt(er)?

*Peker opp på mitt redigerte innlegg.*

Og BTW, hvilke oppdrettere anbefales, og hvilke bør man styre unna?
Og hva må man evt belage seg på å betale for en bra Siameser? Tenker ikke utstilling/avl, men godt gemytt er viktig.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:44   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Se der ja! Det var lekre katter!
Bengaler er utrolig stilige og veldig flotte! Jeg har veldig sansen for det naturlige "ville" eksteriøret deres!

En venninne av meg har en veldig flott bengalhunne, men hun er dessverre ett produkt av dårlig avl, og har et forferdelig gemytt, og angriper andre katter, utrolig synd for hun ville vært en utmerket hunn å drive avl med rent utseendemessig. Men med disk. på utstilling etc. er jo det helt uaktuellt.

Deltar dere på utstillinger?

Gammel 15-01-10, 01:48   #3
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Se der ja! Det var lekre katter!
Bengaler er utrolig stilige og veldig flotte! Jeg har veldig sansen for det naturlige "ville" eksteriøret deres!

En venninne av meg har en veldig flott bengalhunne, men hun er dessverre ett produkt av dårlig avl, og har et forferdelig gemytt, og angriper andre katter, utrolig synd for hun ville vært en utmerket hunn å drive avl med rent utseendemessig. Men med disk. på utstilling etc. er jo det helt uaktuellt.

Deltar dere på utstillinger?

Bengalene er utrolig flotte ja, og de har jevnt over et herlig gemytt også.

Vi deltar ikke på utstillinger da Jonatan er litt forsiktig av seg. Han er ganske tilbakeholden til å være Bengal, og må hilse på folk flere ganger før de får slippe til med klapping og slikt. Men nysgjerrigheten har har i aller høyeste grad, så han sniker seg rundt på betryggende avstand for å sjekke trøkket når det er nykomlinger eller mye folk i huset.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:56   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

*Peker opp på mitt redigerte innlegg.*

Og BTW, hvilke oppdrettere anbefales, og hvilke bør man styre unna?
Og hva må man evt belage seg på å betale for en bra Siameser? Tenker ikke utstilling/avl, men godt gemytt er viktig.

Jeg kan iallefall anbefale vår oppdretter, Balthazar er svenskimpotert. Men hun har ikke hatt kull på noen år nå, så hun har vel en liten pause :anerikke:

Faren til vår katt er norsk og eies av Gemstones og de har virkelig flotte katter- særlig Cococbina som er Babas far er utrolig pen.
Ellers ser jeg at vår oppdretter linker til denne norske oppdretteren og jeg stoler på at hun vet hva hun snakker om. Hun er veldig seriøs og avler kun på sunne katter med godt gemytt og hun linker nok ikke til noen hun oppfatter som useriøse.
http://www.angelfire.com/blues/purplehaze0/

Vi betalte 6000 svenske kroner for Balthazar. Han kunne vært avls og utstillingskatt men lever ett liv uvitende om den slags For katter med "feil" tror jeg man betaler en 3500-4000.
Ellers er jo orientalere verdt en titt da

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.