|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: Klasse 10B på NRKMan følger en tiendeklasse som har gjort det dårlig på nasjonale prøver. Så skal 9 superlærere fikse problemene siste halvåret, og målet er at de skal bli en av de tre beste klassene i Norge på eksamen.
|
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Klasse 10B på NRK
Det stemmer ikke. Alle lærerene var i full jobb utenom serien, og var kun kjøpt fri for den stillingsbrøken som tilsvarte undervisning for sitt fag. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg har svært liten tro på seigmannbygging og liknende leik som tar opp så mye av naturfagbøkene for tida. Det blir å undervurdere elevene. De fleste jeg har på 9. og 10. trinn klarer fint å gjennomføre "skikkelige" forsøk (gjerne forsøk som egentlig er beregnet på vgs), og de gir også uttrykk for at de får mye ut av dem.
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Er det haugevis av tråder her inne som viser at det er en grunn til at ungdommer ikke har respekt for lærere? Hvilke holdninger er det da du tenker på som utvises i disse trådene?
|
|
|
#5 |
|
Er frisk!
|
Det er hauger av tråder her inne med svært kritiske FORELDRE. Noen ganger sikkert med rette, noen ganger ikke. Foreldre overfører holdninger til barn og ungdom - om de vil eller ikke. De foreldrene som er positive til skolen og lærerne, får som oftest barn som også er positive til skolen. Og omvendt. Unntak finnes helt klart, men dette er trenden. Det er gjort masse forskning på dette, men jeg orker ikke begynne å leite etter det nå.
|
|
|
|
#6 |
|
saftig
|
En ting er å kritisere noe som har skjedd på skolen eller av en lærer, men det er altså ikke det samme som at "dagens foreldregenerasjon i stor grad har liten respekt for lærere". Kritikk vil, som du sier, noen ganger være berettiget. Jeg lurer på hvilke holdninger du mener du finner på dette forumet som undebygger påstanden din om en generell mangel på respekt for lærere. I og med at du mener at det fins hauger av slike tråder, så bør det ikke være så vanskelig å vise til hva slags innlegg du mener beviser at "dagens foreldregenerasjon i stor grad har liten respekt for lærere".
|
|
|
#7 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klasse 10B på NRKJeg syns det er så trist at det må tv-programmer til for at skoleelevene skal få et tilbud som burde vært en selvfølge i utgangspunktet - tilpasset undervisning.
|
|
|
#8 |
|
Er frisk!
|
Ok, det var bra. Men da skjønner jeg ikke hvilken tid de bruker til alle elevsamtalene sine. De kan da umulig la klassen sitte alene mens de snakker lenge med hver enkelt elev, øver med enkeltelever, osv?
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|