Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding
Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.
Det er så, men poenget mitt var; det kan hende at en god del av de som påberoper seg diffuse sekkediagnoser egentlig har en del andre diagnoser som ikke er så lette å snakke om. Dersom man er så lite empatisk som rine her fremstår skaper det ikke akkurat et ideellt miljø for åpenhent på jobben.
Dessuten er det stor forskjell på å lufte tankene blandt kolleger og å være 100% åpen om alle aspekter ved sin sykdom. Og da er det lett å bruke slike uttrykk som "sliten", "møte veggen" og "gå på en smell". Men så betyr det kanskje depresjon, angstannfall og nervøst sammenbrudd, men det er så mye tyngre å si at man har.
Jeg ser den, og som kollega og leder er det viktig at private hensyn skal få være så private som man har behov for.
Når det er sagt, synes jeg det er litt dumt å trekke frem enkelte deltagere i tråden som dårlige kollegaer eller noen man ikke ønsker å møte i jobbsammenheng. Vi (jeg hvertfall) vet fint lite om alle her inne i alle sammenhenger, og selv om noen setter ting på spissen i en debatt som denne, er det unødvendig å gjentatte ganger bruke enkeltbrukere som eksempel på manglende empati og kollegial omsorg. Bare sånn til ettertanke.