Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Festrøyker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-10, 10:44   #21
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Festrøyker

Mannen min er festrøyker. Han røykte 10 om dagen da vi ble sammen, slutta da eldste var 3-4 mnd.
Nå røyker han på julebord, når han er i utlandet på jobb (såkalt "oppstart" ca 1 g/år) og en sjelden gang i verkstedhallen på jobb. Jeg kjefter når han røyker på jobb, det synes jeg er unødvendig. Ved de andre anledningene må han bare "få lov" siden han greier å la være størstedelen av året, men han vet godt at jeg helst så at han kutta helt...

Gammel 26-01-10, 10:45   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nei, nå har jeg de siste gangene røyket prince menthol, og da er det bare friskt og deilig.

Litt av en måte å beskrive sigaretter på. Jeg skjønner hva du vil frem til altså, måtte bare humre litt, hehe.
Men når dere går på fest, røykes det inne da? Jeg har vært på noen fester i min ungdom der det ble røykt innendørs, men aldri i voksen alder, egentlig. I så fall måtte jeg gått rett hjem, da jeg blir skikkelig uvel. Men når jeg ser festebilder på feks. Facebook, røykes det jo som et helsike innendørs. Skjønner ikke at folk orker å sitte i det, selv de som røyker selv?

Gammel 26-01-10, 10:56   #23
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Litt av en måte å beskrive sigaretter på. Jeg skjønner hva du vil frem til altså, måtte bare humre litt, hehe.
Men når dere går på fest, røykes det inne da? Jeg har vært på noen fester i min ungdom der det ble røykt innendørs, men aldri i voksen alder, egentlig. I så fall måtte jeg gått rett hjem, da jeg blir skikkelig uvel. Men når jeg ser festebilder på feks. Facebook, røykes det jo som et helsike innendørs. Skjønner ikke at folk orker å sitte i det, selv de som røyker selv?

Nei, ikke innendørsrøyking nei, de som røyker går ut.

Gammel 26-01-10, 11:07   #24
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er litt som Skremmern og Iset... Hvis en ikke er "avhengig", hva er liksom vitsen?...
Kanskje vanskelig å uttale seg som en som aldri har prøvd en eneste røyk...

Gammel 26-01-10, 11:12   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei altså, jeg kan faktisk godt skjønne vitsen om man liker det, jeg er jo ikke avhengig av usunn mat men liker å spise det i ny og ne (litt oftere enn jeg burde ...). Det jeg sliter med å skjønne er at noen kan synes røyk er godt i det hele tatt.

Gammel 26-01-10, 11:13   #26
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei altså, jeg kan faktisk godt skjønne vitsen om man liker det, jeg er jo ikke avhengig av usunn mat men liker å spise det i ny og ne (litt oftere enn jeg burde ...). Det jeg sliter med å skjønne er at noen kan synes røyk er godt i det hele tatt.

skjønner jo den, og er VELDIG enig i den siste setningen...

Gammel 26-01-10, 11:13   #27
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Jeg er litt som Skremmern og Iset... Hvis en ikke er "avhengig", hva er liksom vitsen?...
Kanskje vanskelig å uttale seg som en som aldri har prøvd en eneste røyk...

Det er jo selvfølgelig fordi det er kjempegodt og går i samme kategori som sjokkis og rødvin. Veldig usunt i store mengder, man skal passe seg for å ikke bli avhengig og holde det til et lavt nivå.

Gammel 26-01-10, 11:15   #28
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Røyker selvsagt ikke inne.Vi går ut og røyker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:16   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg er kanskje ikke den rette til å uttale meg om hva som er godt og ikke, avhengig av å sniffe på Omo, klorin og tøymykner som jeg er. DET er godt det. Det er nesten sånn at jeg skulle ønske jeg kunne drikke det. Bensin og eksos og nylagt asfalt også.

Gammel 26-01-10, 11:19   #30
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Alkohol, røyk og ikke minst snus på fest.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:36   #31
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Eg var dagligrøykar i mange år, så røykte eg kvar fredag og laurdag kveld i eit par år og til sist til fest mellom graviditetane. Det vil seia fem-seks røyk ein gang i mellom.

Det er altså berre den siste perioden eg vil kalla meg festrøykar. Då var det den sosiale samanhengen like mykje som røykesuget som styrte det. For meg smakar røyk og øl veldig godt, særlig utandørs i godt lag! Eg hadde ikkje behov for å røyka dersom dei eg var med ikkje gjorde det. Eg antar det blir slik framover og, når amminga er over.

Gammel 26-01-10, 11:41   #32
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er poenget med å festrøyke? Når man er så heldig at man ikke er avhengig av dritten hver dag, kan man vel like gjerne kutte ut helt i håp om å få rosa lunger igjen?

Fordi at det er lov å kose seg litt ekstra til en fest. Med ufornuftig mat og drikke, og andre nytelesesmidler. Kan hende både lever og hjerneceller ber om nåde etter en skikkelig fyllekule også

Gammel 26-01-10, 11:43   #33
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Fordi at det er lov å kose seg litt ekstra til en fest. Med ufornuftig mat og drikke, og andre nytelesesmidler. Kan hende både lever og hjerneceller ber om nåde etter en skikkelig fyllekule også

Ja, men i min bok stiller en kake i festlig lag og røyk i to helt forskjellige kategorier.

Gammel 26-01-10, 11:49   #34
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er jo selvfølgelig fordi det er kjempegodt og går i samme kategori som sjokkis og rødvin. Veldig usunt i store mengder, man skal passe seg for å ikke bli avhengig og holde det til et lavt nivå.

Det er akkurat sånn det er.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:55   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, men i min bok stiller en kake i festlig lag og røyk i to helt forskjellige kategorier.

Det er ikke kake og røyk som hører sammen, det er alkohol og røyk, og ingen av delene er spesielt sunt i større mengder, men godt til fest.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:59   #36
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Dette ble nok en "jeg kan ikke forstå at"-tråd...

Er det ikke bare å godta det da. Mange liker alkohol, røyk/snus på fest. Mange. Det gir en rus. Og for en kort stund en kveld så tillater man seg det. Selv om man er eksemplarisk de fleste andre kvelder i året. Man gjør det til tross for at man ikke må. Man gjør det fordi man liker det.
Ja sigarillos til og med.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 12:03   #37
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er poenget med å festrøyke?

Hva er poenget med å feste? Blir jo omtrent det samme, ikke spesielt sunt eller nødvendig det heller.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 12:21   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Dette ble nok en "jeg kan ikke forstå at"-tråd...

Er det ikke bare å godta det da. Mange liker alkohol, røyk/snus på fest. Mange. Det gir en rus. Og for en kort stund en kveld så tillater man seg det. Selv om man er eksemplarisk de fleste andre kvelder i året. Man gjør det til tross for at man ikke må. Man gjør det fordi man liker det.
Ja sigarillos til og med.

Det er helt greit for meg så lenge de ikke sitter inne og røyker. Dvs. det må de jo bare gjøre om det er lov å gjøre det der vi er, men da går hvertfall jeg. Skjønner ikke at noen orker å sitte inne et sted der det røykes, skulle tro de fleste syntes det var ubehagelig.

Gammel 26-01-10, 12:36   #39
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Eg er festrøykar.. Eg røyker på fest Eg røykte fast i mange år og no er det 5 år sidan eg slutta. Og eg røyker sjølvsagt ute.. Øl=røyk liksom..

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 12:38   #40
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt greit for meg så lenge de ikke sitter inne og røyker. Dvs. det må de jo bare gjøre om det er lov å gjøre det der vi er, men da går hvertfall jeg. Skjønner ikke at noen orker å sitte inne et sted der det røykes, skulle tro de fleste syntes det var ubehagelig.

Tror ikke jeg har vært på fest der man røyka inne siden røykeloven kom.
Fine loven

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.