Sv: Kakao. Uttale
Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.
Det er vel egentlig bare 2 måter å si det på virker det som (...)
Eh, nei, minst 3. Siden det var noe av poenget. Med og uten diftong og trykket på forskjellig sted.
og når noe av det er knyttet til dialekt så er det vel ikke så mye å henge seg opp i.
"henge seg opp i" og "henge seg opp i", du som selv har en slags høyere utdanning burde vel vite at nysgjerrighet og undersøkelser er grunnlaget for ethvert fremskritt.
Det blir litt som "språkhygienen" de drev før i tida.
Er det noe i veien med deg? Språkhygiene? Skjønner du i det hele tatt hvilke implikasjoner dette begrepet har? Det ligger i samme landskap som skallemåling og taterinternering. Jeg finner meg ikke i at du benytter slike begreper om en uskyldig tråd om uttale av kakao.
Nei variasjoner er fint.
Ja, nå er det vel ingen som har sagt noe annet. 
Det jeg mente var at det alltid i slike tråder skal være noen som poengterer hvor rart det er at andre sier sånn og sånn, som om ens egen uttale er fasitt.
Ikke alle er like humørløse som deg når de leser tråder, heldigvis, og ingen andre har klart å lese noen fasit inn i folks svar, jeg har i hvertfall ikke det, jeg laget tråden fordi jeg hadde hørt en -for meg- helt ny uttale, litt på tøys, litt på alvor.