Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere alternative, et spørsmål

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 21:04   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere alternative, et spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Næsj. Du lurer ikke på det. Du er ute etter å sette fast folk som tror noe annet enn deg.

Jeg er kanskje det ganske ofte, men dette lurer jeg faktisk oppriktig på.

Gammel 27-01-10, 21:07   #22
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Og om han så var, ville det vært ganske bemerkelsesverdig at han hade nøyaktig samme hallusinasjoner og vangforestillinger som meg, på nøyaktig samme tidspunkt.

Nå skal jeg ikke si at dette er noe som skjer, for jeg aner ikke noenting om det. Men kan det ikke finnes ting i naturen, i hus, i omgivelser, avgasser, ting og tang, som kan påvirke en? Og om man da er påvirket av noe og forteller den/de som er i samme huset om at man ser ting, er det da ikke mulig at de også ser det samme?

Jada, jeg er fullstendig påvirket av Fringe, den ser jeg.

Gammel 27-01-10, 21:09   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fringe.

Gammel 27-01-10, 21:10   #24
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nå skal jeg ikke si at dette er noe som skjer, for jeg aner ikke noenting om det. Men kan det ikke finnes ting i naturen, i hus, i omgivelser, avgasser, ting og tang, som kan påvirke en? Og om man da er påvirket av noe og forteller den/de som er i samme huset om at man ser ting, er det da ikke mulig at de også ser det samme?

Jada, jeg er fullstendig påvirket av Fringe, den ser jeg.

Ja, du har et poeng.
Jeg kan ikke vite om det vi så/opplevde i leiligheten var "spøkelser" eller rett og slett jordstråling, elektrisk støy eller noe annet høyst naturlig.
Kanskje har noe av det påvirket oss så vi hadde samme opplevelse av ting, og at det naturlig nok ble bedre da vi flyttet.
Man vet såpass lite om omgivelsenes innvirkning på psyken at jeg slett ikke avskriver det som forklaring.

Gammel 27-01-10, 21:19   #25
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitron, har du sett filmen The God delusion, av Richard Dawkins? Om ikke, så tror jeg det er noe du ville like å se.

http://richarddawkins.net/godDelusion

Gammel 27-01-10, 21:23   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at dette blir litt som da jeg var yngre og i en periode tenkte at alle andre visste at jeg var syk og gal, bare at ingen sa det til meg.

Gammel 27-01-10, 21:24   #27
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at dette blir litt som da jeg var yngre og i en periode tenkte at alle andre visste at jeg var syk og gal, bare at ingen sa det til meg.

Vært der du også, ja?

Gammel 27-01-10, 21:24   #28
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så et tv-program en gang, skikkelig kvasi-vitenskaplige greier. Men de hadde undersøkt på mennesker som har og de som ikke har religiøse opplevelser, og funnet en eller annen forskjell i hjerneaktivitet. Det er alt for lenge siden jeg så det til at jeg kan gjengi korrekt, men det var litt interessant likevel.

Psykotiske personer _kan_ ha selvinnsikt nok til å ikke snakke med alle om vrangforestillingene sine, de kan virke helt normale utad og de kan til og med ha innsikt i at dette virker for fjernt til å være sant. Det kan ikke være helt lett å skille det der? Selv om psykoser har tendens til å være det samme hele tiden, mens religiøse opplevelser kanskje varierer noe mer?

Gammel 27-01-10, 21:25   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vært der du også, ja?

Tror det er ganske mange som er igjennom den der. For en underlig tid...

Gammel 27-01-10, 21:26   #30
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Er den på linje med "jeg er garantert adoptert, bare ingen som har sagt det"?

Gammel 27-01-10, 21:26   #31
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Ja, ikke snakk ...

Gammel 27-01-10, 21:28   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jepp, akkurat det samme. Jeg har vært igjennom den også.

Gammel 27-01-10, 21:30   #33
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Jeg tror ikke jeg har vært så deprimert at jeg har innbilt meg alt som skjedde i min første leilighet eller i det forrige huset jeg bodde i, i så tilfelle har min mann vært like ustabil.
Og om han så var, ville det vært ganske bemerkelsesverdig at han hade nøyaktig samme hallusinasjoner og vangforestillinger som meg, på nøyaktig samme tidspunkt.
.

Det forrige huset deres
Tror man blir ganske innbilsk i det huset dær jeg

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:31   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror min mor er gal, hun mener hun er alternativ. Holder det?

:familiefeide:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:32   #35
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror nok det er slik at ingen mennesker kan si selv at de helt garantert sikkert er 100% normal. For kan man egentlig vurdere det selv da?
Alle har vel sin egen måte å tolke det som skjer rundt en på. Det ser man jo tydelig bare ved å lese denne tråden. Man opfatter det som blir skrevet helt forskjellig, og responderer deretter.

På samme måte opfatter vi lyder og ting som skjer rundt oss forskjellig, tolker det forskjellig, og kommer frem til helt forskjellige konklusjoner på hva det er vi har sett eller hørt. Ja, når det kommer til litt sånn diffuse ting altså. Ser fem stk en rød ball som spretter bortover fortauet så er det kanskje ikke så mange måter å tolke det på. Men hører man en lyd man ikke vet hva er får man mange forskjellige svar tror jeg.

Veldig interessant spørsmål da Sitron.
Hvordan kan man vite eller bevise dette. Det tror jeg er umulig. Men det er jo like umulig å motbevise at det er noe i det de med evner opplever også. Som regel.

Selv har jeg ut av det blå opplevd at det spøkte i et hus. Dette var på et tidspunkt hvor jeg ikke trodde videre på slike ting. Men etter opplevelsene jeg hadde i dette huset skiftet jeg mening. Og har ikke opplevd liknende ting senere, så jeg tror jo da på at jeg ikke hadde vrangforestillinger om dette siden det skjedde flere ganger i samme hus, men på forskjellige måter. Og at jeg ikke har opplevd det siden. Ja, og at flere opplevde det samme på forskjellige tidspunkt uten påvirkning fra hverandre.

Gammel 27-01-10, 21:33   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Den kan man fint gå gjennom selv om man har et album med bilde av sin mor høygravid, sin mor på fødehjemmet med babyen, og jevnlige bilder fra den første tiden og videre i oppveksten. Ganske komplett irrasjonelt.

Men meget mulig noe utenfor det tema du egentlig ville ta opp her da. Som forøvrig er interessant

Gammel 27-01-10, 21:35   #37
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hilda, her.

Det forrige huset deres
Tror man blir ganske innbilsk i det huset dær jeg

Om ikke direkte innbilsk, så kan man nok fint innbille seg det ene og det andre der ja.
Og i og med at vi er mange som ha sett og hørt ting der, så kan man spørre seg hva som er hva.
Muggsoppen som ble funnet i veggene på badet i fjor: Kan de ha påvirket oss?

Gammel 27-01-10, 21:36   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Nabodamen er helt koko og grøsser hver gang hun ser meg. Hun så meg dypt inn i øynene en gang og etter det har hun vært helt loco. Hun sier at jeg må la godheten vinne over den onde fliken jeg har i sjelen. Og hun har tilbudt seg å rense auraen min, slik at jeg kanskje får bli sammen med Exbo igjen. Nydelig.

Gammel 27-01-10, 21:37   #39
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Nabodamen er helt koko og grøsser hver gang hun ser meg. Hun så meg dypt inn i øynene en gang og etter det har hun vært helt loco. Hun sier at jeg må la godheten vinne over den onde fliken jeg har i sjelen. Og hun har tilbudt seg å rense auraen min, slik at jeg kanskje får bli sammen med Exbo igjen. Nydelig.

Oi.

Gammel 27-01-10, 21:38   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fortsatt litt lykkelig fascinert over at det går an å kjøpe sjal som matcher auraen din av en dame på Aker Brygge.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.