Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere alternative, et spørsmål

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 21:38   #41
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere alternative, et spørsmål

Men altså, jeg mener ikke å gjøre narr. Nabodamen er bare gal. Mulig hun har sett det onde i sjelen min som hun sier, men hun er ikke mindre gal av den grunn.

Gammel 27-01-10, 21:39   #42
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble hun gal av det onde i sjelen din?

Gammel 27-01-10, 21:40   #43
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er fortsatt litt lykkelig fascinert over at det går an å kjøpe sjal som matcher auraen din av en dame på Aker Brygge.

"Nei takk, jeg vil heller ha et som matcher vesken"

Gammel 27-01-10, 21:40   #44
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

(Kilde: youtube.com)

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:41   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ble hun gal av det onde i sjelen din?

Jeg trooor hun var litt gal før det onde i sjelen min ble avslørt, men man kan jo adri vite.

Gammel 27-01-10, 21:41   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan uansett bekrefte at det er mange umedisinerte hallusinasjoner ute og vandrer, altså. Det er heller regelen enn unntaket at man tror det man ser eller hører er reelt, og siden paranoia også veldig ofte er knyttet til psykoser, tror man i tillegg at alle andre lyver. Men de fleste som er reelt psykotiske, er - eller blir - veldig syke mennesker. Det er som oftest (i hvert fall periodevis) progredierende. Det går ofte ut over hygienen, de kan vanligvis ikke holde på en jobb eller studere. Myten om at de gærne har det godt er som oftest temmelig overdrevne.

Det betyr jo ikke at man ikke kan innbille seg ting. Man kan tro at man er mye vakrere eller styggere enn det man er, for eksempel. Jeg tror jo også at såkalte overnaturlige opplevelser er helt forklarlige eller innbilte. Men hallusinasjoner tror jeg ikke det er. Suggesjoner, kanskje, overtolkninger, sure, men ikke psykotiske episoder.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:41   #47
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rein-karnasjon.

Gammel 27-01-10, 21:41   #48
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Om ikke direkte innbilsk, så kan man nok fint innbille seg det ene og det andre der ja.
Og i og med at vi er mange som ha sett og hørt ting der, så kan man spørre seg hva som er hva.
Muggsoppen som ble funnet i veggene på badet i fjor: Kan de ha påvirket oss?

Det var nesten ikke til å unngå å "merke" noe hos dere, så det må ha vært en jævli kraftig muggsopp
Tror det var noe med de manekeng dukkene også. De skremte alltid livet av meg når jeg kom ut fra badet.
Mulig det var muggsoppen også

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:43   #49
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hilda, her.

Det var nesten ikke til å unngå å "merke" noe hos dere, så det må ha vært en jævli kraftig muggsopp
Tror det var noe med de manekeng dukkene også. De skremte alltid livet av meg når jeg kom ut fra badet.
Mulig det var muggsoppen også

Ja, de mannekengene er nå stedt til evig hvile på Gairas.

Gammel 27-01-10, 21:48   #50
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Gairas?

Gammel 27-01-10, 21:54   #51
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Gairas?

Fyllinga.
De var så medtatt av å ha vært dansepartner for diverse fulle gjester i årevis.

Gammel 27-01-10, 21:56   #52
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Men uansett, man hører å ser mye, noen velger en vitenskapelig forklaring, noe det ofte har. Og noen ganger er det uforklarelig.
At det er de som er fulstendig gale å syke, som ser mye rart, tviler jeg ikke på.
De som har bortført av aliens må ha røkt sokker før de gikk til sengs tviler jeg heller ikke på.
Jeg velger og tro at det jeg har opplev av "uforklarlige" hendelser å syner ikke kom av at jeg var psykisk syk.
Men kanskje Enhjørnings muggsopp på badet.

Gammel 27-01-10, 21:57   #53
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Fyllinga.
De var så medtatt av å ha vært dansepartner for diverse fulle gjester i årevis.

Hahaha. ja de har gjennomgått mye.

Gammel 27-01-10, 21:59   #54
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

De som har bortført av aliens må ha røkt sokker før de gikk til sengs tviler jeg heller ikke på.
.

Men hvordan kan du, som tror på overnaturlige fenomener, si dette?

For meg virker det helt merkelig. Vi skal ikke beskylde deg for å ha dopet deg, men de som tror på aliens og som mener de har hatt nærkontakt med dem, de er virkelig tullinger?

Bare det du opplever av overnaturlighet er sant?

Gammel 27-01-10, 22:00   #55
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

For å snu litt på det; hva er det som tilsier at de med psykoser rett og slett ikke er for åpne og mottar så mange inntrykk at vår menneskelige hjerne ikke klarer å prosessere alt? Kan man si det? Prosessere? Eller er jeg på englandstur nå?

Gammel 27-01-10, 22:04   #56
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

For å snu litt på det; hva er det som tilsier at de med psykoser rett og slett ikke er for åpne og mottar så mange inntrykk at vår menneskelige hjerne ikke klarer å prosessere alt? Kan man si det? Prosessere? Eller er jeg på englandstur nå?

Ja! (Eller nei, du er ikke på Englandstur altså. )
Det er nemlig også en teori jeg har vært inne på.
For mange år siden var en nær slektning veldig inne på dette med utforskning av sinnet, sjelereiser, alfanivåer og slike ting, og ville gi meg en bok hun ønsket jeg skulle lese.
Jeg takket nei, for jeg mente at jeg og psyken min ikke var klare for å takle denslags eksperimentering ennå.
Det er en interessant teori, at man mottar så mange inntrykk og signaler at man rett og slett ikke klarer å bearbeide dem, men blir psykotiske av den grunn.
At mange har så vidåpne kanaler som de ikke er klare for.

Fantastisk spennende tema du har tatt opp, jeg tenker veldig nå.

Gammel 27-01-10, 22:50   #57
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men hvordan kan du, som tror på overnaturlige fenomener, si dette?

For meg virker det helt merkelig. Vi skal ikke beskylde deg for å ha dopet deg, men de som tror på aliens og som mener de har hatt nærkontakt med dem, de er virkelig tullinger?

Bare det du opplever av overnaturlighet er sant?

Hehe, å røyke sokker er ikke ment som å dope seg, ikke her jeg er fra. det er mere om å tulle litt.Det var litt fjasete ment da. Mente vell mere at det sikkert er drøm, ikke at de er tullinger, sånn uten å gjøre det til en alvorlig diskusjon.
Men når det er sakt, så tror jeg ikke på små grønne menn som bortfører mennesker i smug.
Jeg tror på energier å "spøkelser" om man kan kalle det det. Men det betyr jo ikke at jeg må tro på aliens, og heller ikke at bare det jeg opplever er sant.
At folk mener jeg er sprø for at jeg tror på det, for så være. Sånn er verden.
Alle tror på forskjellige ting.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.