Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Poll: Hvor gammel var du da du fikk dine første grå hår?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Hvor gammel var du da du fikk dine første grå hår?
20-30 - Blond 12 5,17%
30-40 - Blond 14 6,03%
40-50 - blond 2 0,86%
20-30 - brunhåret 45 19,40%
30-40 - brunhåret 36 15,52%
40-50 - brunhåret 2 0,86%
20-30 - rødhåret 2 0,86%
30-40 - rødhåret 3 1,29%
40-50 - rødhåret 1 0,43%
20-30 - sorthåret 2 0,86%
30-40 - sorthåret 0 0%
40-50 - sorthåret 0 0%
Har ikke fått grått hår ennå (spesifiser alder) 111 47,84%
Dustepoll 2 0,86%
Deltakere: 232. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 00:07   #41
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Poll: Hvor gammel var du da du fikk dine første, grå hår?

Er 35 år, brunt tykt hår, men ingen grå hår - egentlig overrasket...

Gammel 30-01-10, 00:07   #42
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blond-ish, var rundt 35 tror jeg. Fremdeles går det mangeukesvis mellom hver gang jeg observerer et.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:08   #43
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellomblond, ingen grå, 35 år.

Gammel 30-01-10, 00:12   #44
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg observerte de første da jeg var 25. Brunt hår. Nå er jeg 35, og har såpass mange at jeg tenker at jeg burde farge, men det gidder jeg jo ikke.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:19   #45
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det første grå hårstrået oppdaget jeg i speilen den dagen lille E ble født. Da manglet jeg tre måneder på fyllte 40.
Det er nok noen grå oppi der, men de synes ikke så godt i mitt mellomblonde hår.

Gammel 30-01-10, 00:20   #46
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg tenker at man skal da ha ganske masse grå hår før man ser og legger merke til det? Eller? Jeg *ser* liksom aldri på håret mitt, jeg bare føyser det unna, på et vis.

Gammel 30-01-10, 00:23   #47
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror ikke jeg var mer enn 18 da jeg oppdaget mitt første grå hår, men siden har det ikke kommet mer enn ett-to grå i året, så jeg har ikke fått grått hår, liksom. Er 36 år og har brunt hår.
Farmor er over 80 og har sparsomt med grå hår (hun har også brunt hår), så jeg krysser fingre for å ha arvet hennes hårgener

Gammel 30-01-10, 00:23   #48
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke sånn direkte lett etter dem, men jeg har ikke registret noen enda. Jeg har brunt (ikke veldig mørkt, kanskje) hår, og er 30 år gammel.
Jeg har siden jeg var vesentlig yngre hatt noen stivem harde, svarte hår. Mamma pleide si det var de som ville bli grå når jeg ble eldre. I en periode nappet jeg dem ut, rett og slett fordi jeg ville ikke ha svarte hår (det var da jeg gikk fra å være lys blond til mørk blond, og med årene har jeg blitt enda mørkere....) Men grå har jeg ikke sett nei. Mamma hadde vel fått dem på min alder, men hun fikk tidlig grå hår grunnet en b-vitaminmangel, faktisk.

Gammel 30-01-10, 00:44   #49
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nærmer meg 35 og har ingen grå hår. Blond.

Samme her.

Gammel 30-01-10, 00:47   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men jeg tenker at man skal da ha ganske masse grå hår før man ser og legger merke til det? Eller? Jeg *ser* liksom aldri på håret mitt, jeg bare føyser det unna, på et vis.

Neida. Mine kommer alle fra samme sted, så når jeg legger håret over på en spesiell måte, kommer de midt i glaninga, nærmest. Og når resten av håret er veldig mørkt blir det tydelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:50   #51
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er mørk og fikk de første grå rundt 11 års alder, så jeg kan dessverre ikke svare på undersøkelsen.
Farger nå, men er nesten helt grå oppe på issen i en alder av 36.

Gammel 30-01-10, 00:51   #52
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er blond og har ikke oppdaget noen grå hår på hodet ennå. Jeg oppdaget grått hår et annet sted da jeg var ca 35.

Gammel 30-01-10, 01:04   #53
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er så gammel at jeg ikke kan huske lenger når det første grå håret kom. Jeg mener jeg var omtrent 30?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:04   #54
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var yngre enn hva pollalternativene er.

Gammel 30-01-10, 01:04   #55
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Brunt hår, 29 år og 1 mnd. Julaften 2007 dukket 2 stk. opp og ble oppkalt etter mine svigerforeldre.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:05   #56
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg er blond og uten grå hår. Mannen like så. (han er snart 40 ) - Lurer på om blonde får grått hår seinere enn f.eks mørkhårede.

Nei, jeg tror bare man ikke ser dem så godt. Når man har mørk brunt glatt hår, skal jeg love deg at ti grå hår lyser godt opp!

Mannen som er blond ble bare "plutselig" grå. Hadde ikke sett at han hadde noe særlig grå hår før vi plutselig la merke til at ALLE (nesten) var grå! Det hadde nok utviklet seg sakte men sikkert med han også, men det måtte altså flertallet grå til for at man la merke til det.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:08   #57
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Jeg er blond, og ikke grå. Snart 41.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:08   #58
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke funnet noen enda. Jeg er 40 og har rødbrunt hår.

Gammel 30-01-10, 01:08   #59
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helten er ganske så mørk, og han ble grå allerede før han fylte 30. Jeg syns det er fint.

Gammel 30-01-10, 01:09   #60
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var 25, og i det skarpe lyset på badet hos bestemoren min som bodde på aldershjem oppdaget jeg en lang sølvtråd i det mørkblonde håret mitt. 11 år senere har jeg noen flere sølvtråder.

Mamma er rødhåret, opprinnelig. Nå er hun naturlig blondine, og blir ikke grå.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.