|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerJeg begynner å se en klar og tydelig trend; Frøkna elsker eventyr og fatasy-lignende bøker, men faller fort av bøker i dramagenren. Tenk, jeg fikk ikke lese ferdig Anne fra Bjørkely! Sist redigert av Teofelia : 02-02-10 kl 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerVikingskatten av Gunnar Staalelsen?
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerRonja røverdatter. |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerNår du sier Mummitrollet, hvilken bok/hvilke bøker mener du da? Og dere har lest Ronja Røverdatter, mener jeg å huske?
![]() |
#5 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerMomo, eller kampen om tiden av Michael Ende.
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerRonja Røverdatter har vi lest, ja. Og alle Ruffen-bøkene, men de kan vi kanskje dra frem igjen. Og vi har lest Mummi-bøkene til og med Mummipappa på eventyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringer
Ah. Den har jeg faktisk ikke lest selv. Det kan jo bli gøy, for en gang skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerAzur- kapteinenes planet, Skilpadda. |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
Selvsagt! :facepalm: Det visste jeg jo. Egentlig.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerDen uendelige historien er jo også fantastisk spennende (glem filmen). |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerHar dere lest Lille Lord Fauntleroy, da?
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerEr hun for liten for Kabalmysteriet av Jostein Gaarder? Jeg likte ikke Sofies verden av samme fyr, men Kabalmysteriet var bra. Men jeg tror kanskje jeg var litt eldre.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerFlukten til Watership er hun nok for liten til, men jeg nevner den likevel, bare for å minne meg selv på den om et par år. Hva med bøkene om Småfrøknene (Little Women)?
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerOg Syv små australiere! Og Fresi Fantastika! :on a roll:
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
Jøss, jeg er treig. Jeg kjøpte jo Lille Lord Fauntleroy på norsk for et år siden. Ta den frem fra hylla, ja?
Little Women mistenker jeg at blir alt for mye "drama" for hennes smak. Hun ville ikke høre om Marikken heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|