Sv: Tourantrøbbel og reklamasjon
Jeg har hatt problemer med svinghjulet på min Touran. Dynamo skal vare lengre enn 5 år fikk jeg høre da, og den ville bli byttet mot reklamasjon om den var gåen, men det viste seg å være en strammer. Dette måtte jeg koste selv. Ble rundt 4000 kr inkludert arbeid. Jeg hørte sånn kvitring fra reimen som drives av dynamoen. (Forsto at det ikke het viftereim på disse bilene.) Jeg trodde reima måtte byttes, men det viste seg å være en strammer som ikke strammet seg skikkelig og det ble slark.
Jeg har problemer med at lamper kan begynne å blinke i hytt og pine. Slår av motor og slår på igjen, og alle lamper slukkes. Jeg har trodd det er noe med det elektriske rett og slett. VW forhandler har ikke noe svar på dette. Og min bror sier det er vanlig at lamper oppfører seg sånn på VW. 
Jeg håper det ordner seg for dere. Jeg har hatt noen småproblemer med min bil, og har også hatt problemer med dieselvarmeren. Men det ordnet seg etter en overhaling, men det kostet jo ganske mye penger det også.
Jeg kommer ikke til å velge Touran i igjen, tør ikke det. Jeg har jo nå problemer med at bilen ruster i stykker, under bakparten, med diseltank. MYE rust, og "farlig" rust for å si det sånn. Jeg venter på svar fra Møller om de vil dekke dette.
Lykke til, Fruktflua, jeg håper dere møter godvilje her og at dere får ordnet opp i dette, uten konfliktrådet og andre ting inn i bildet.