Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 17:57   #21
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...

Hjelpes. Jeg kjenner det røsker i fordommene mine.

Gammel 27-01-10, 18:12   #22
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sletter alle IRL som stemmer FrP. *poff* Bort med den. *poff* Bort med den og.

Gammel 06-02-10, 01:12   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos fjerne grupper, her er gruppa ei på vennelista mi meldte seg inn i idag:

http://www.facebook.com/?ref=home#!/...id=45359277565

De baserer altså kritikken sin på sånne ekstreme Youtube-videoer! Jeg har lyst å skrive noe, men for det første nytter det ikke, og for det andre må jeg melde meg inn for å skrive og det gjør jeg aldeles ikke.

Gammel 06-02-10, 06:53   #24
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har visst flere venner i den nevnte Krekar-relaterte facebookgruppen.
Akkurat nå kjenner jeg at det provoserer meg i så stor grad at jeg vurderer å fjerne de fra vennelista mi, alle sammen. Og så at de faktisk tror jeg kunne tenke meg å melde meg inn der da.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 12:31   #25
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tja, jeg vet ikke om jeg vil kalle det fordommer en gang. Disse menneskene viser jo ganske tydelig at de ikke er spesielt oppvakte, både på den ene eller andre måten.

Jeg fant en svært oppvakt og dyktig og høyt respektert kollega (i høy stilling) på denne siden.... Det overrasker meg litt at man tør sette seg selv å så dårlig lys.. Jeg synes forøvrig tegningen med teksten er fnis-bar...

Gammel 13-02-10, 12:51   #26
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tja, jeg vet ikke om jeg vil kalle det fordommer en gang. Disse menneskene viser jo ganske tydelig at de ikke er spesielt oppvakte, både på den ene eller andre måten.

Enig med Glitter.

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg blir forresten litt satt ut av at man skal slette venner fordi de kanskje mener noe helt annet enn en selv..
Skal man bare ha venner som "mener det riktige", etter deres egen oppfatning av ting?
Det dere mener er det rette og alt annet er sprøyt?

Det handler ikke om å mene noe annet enn en selv.

Det går en grense for hva jeg (og forøvrig samfunnet generelt) anser som et minstekrav til anstendig menneskesyn/adferd.

Rasisme er utenfor min (og samfunnets) grense.

Gammel 13-02-10, 15:56   #27
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Enig med Glitter.

Det handler ikke om å mene noe annet enn en selv.

Det går en grense for hva jeg (og forøvrig samfunnet generelt) anser som et minstekrav til anstendig menneskesyn/adferd.

Rasisme er utenfor min (og samfunnets) grense.

Nå snakket jeg om mennesker som da f.eks. stemmer på Frp.
Antageligvis har du mange av de på lista du også, eller sletter du de alle?

Gammel 13-02-10, 16:19   #28
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå snakket jeg om mennesker som da f.eks. stemmer på Frp.
Antageligvis har du mange av de på lista du også, eller sletter du de alle?

Jeg forholder meg til temaet i HI - FB grupper som er fremmedfientlige/rasistiske.

Gammel 13-02-10, 16:27   #29
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Apropos fjerne grupper, her er gruppa ei på vennelista mi meldte seg inn i idag:

http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?v=wall&ref=nf&gid=45359277565

De baserer altså kritikken sin på sånne ekstreme Youtube-videoer! Jeg har lyst å skrive noe, men for det første nytter det ikke, og for det andre må jeg melde meg inn for å skrive og det gjør jeg aldeles ikke.

What? Hvem da?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 16:36   #30
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg forholder meg til temaet i HI - FB grupper som er fremmedfientlige/rasistiske.

Men du siterte meg.

Gammel 13-02-10, 18:23   #31
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Men du siterte meg.

Ja?
Du mente at hvis man slettet noen fra vennelista pga meningene deres, så var det fordi man bare ville ha folk som mente det samme som seg selv på vennelista - noe sånt, ikke sant?

Da hadde jeg lyst til å si at det handler ikke om at alle skal mene det samme - men at alle har en grense for hvilke holdninger man er beredt til å akseptere hos mennesker en omgåes.

Gammel 14-02-10, 16:03   #32
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Jeg så flere av "vennenne" mine hadde melt seg inn i denne gruppa.
http://www.facebook.com/pages/GoRed-Norge/266160861045?v=info#!/group.php?gid=332814131056&ref=nf

Det er så latterlig at jeg blir litt flau.
De bildene som var lagt ut er grusome, grusome

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 16:08   #33
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Jeg måtte raportere det.

Gammel 14-02-10, 16:36   #34
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Siden FB er nede så hadde det vært fint om noen kunne sagt hvilke grupper de linket til, slik at nysgjerrige meg slipper å huske på at jeg må innom i denne tråden for å følge lenker når FB er oppe og går igjen.

Gammel 14-02-10, 16:42   #35
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ehm og ja, jeg lar meg sjokkere over hvilke grupper enkelte melder seg inn i, og har merket meg tendensen med ikke veldig bra språk.
Men jeg er litt på linje med Mamma Rosa og, jeg sletter ikke venner fordi de stemmer annet enn meg, mener annet enn meg eller lignende. Og jeg leser heller ikke hva alle grupper jeg får invitasjoner til står for. Når det er sagt, så melder jeg meg ikke inn i veldig mange grupper, det er mer sånne "hva savner du i butikkhyllene" jeg melder meg inn i. Jeg er ikke på FB for å markere standpunkter eller sterke meninger eller hva_har_du, som jeg ser mange bruker det til. De som bedriver misjonering og propaganda blokkeres forøvrig, jeg gidder ikke masse spam om politikk eller jesus eller sånt piss på et sted jeg bruker til avslapping/spilling osv.

Gammel 14-02-10, 16:58   #36
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Den jeg la link til het "Boikott muslimske drosjesjofører".
Der var det også lagt ut grusomme bilder av steining. Fatter ikke hva det hadde med gruppa å gjøre.
De vennenne mine som har melt seg inn vil ikke risikere muslimske drosjesjofører her i byen heller. Så hvorfor de skal liksom skal boikotte det fatter jeg ikke. Idiotiskt.

Gammel 14-02-10, 17:06   #37
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

WHAT?
Jeg burde ikke la meg sjokkere, men gjør det alikevel. Sånt er jo helt ... jævlig, grusomt, villt...

Gammel 14-02-10, 17:08   #38
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Nei, men man blir like jæ... sjokkert uansett. Da jeg så bildene av mennesker ble drept måtte jeg brekke meg.
Rapporterte hele sulamitten.

Gammel 14-02-10, 17:17   #39
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hilda, her.

Jeg så flere av "vennenne" mine hadde melt seg inn i denne gruppa.
http://www.facebook.com/pages/GoRed-Norge/266160861045?v=info#!/group.php?gid=332814131056&ref=nf

Det er så latterlig at jeg blir litt flau.
De bildene som var lagt ut er grusome, grusome

Jeg evner ikke å la meg provosere over at noen idioter av samfunnets slask og nederste kaste starter en slik side på Facebook. Bare språket og billedbruken vitner jo om intelligens lavere enn en mygg på speed. For noen tapere!

Gammel 14-02-10, 18:01   #40
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Kunnskapsløshet og fordommer henger jo sammen, og dårlig språk på slike sider er ikke overraskende.

Jeg har noen fjerne slektninger som er med på sider som dette, og de er det jo vanskeligere å avvenne, men jeg har innstillt FB slik at jeg slipper å se nyheter fra dem. Hadde svigermor vært på FB, hadde hun sikkert blitt med i slike grupper, gudkjelov at hun ikke er det.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.