Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-10, 14:43   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg mener du?

Jeg har ikke noe behov for at gutta mine må se det eller det stedet. Jeg er nok ikke så veldig lojal ovenfor mitt eget land. Foreløpig drar vi dit vi voksne vil og legger deretter opp ferien etter ungene. Som regel ender det opp med en eller annen "syden" eller Danmark. Jeg synes ikke det er så mange morsomme steder i Norge. Selv har jeg ikke vært lenger nord enn Stjørdalen. Jeg skulle gjerne vært lenger nord, men solavhengig som jeg er om sommeren så tar jeg ikke sjansen på ferie med bare drittvær.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:45   #2
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes ikke det er så mange morsomme steder i Norge. Selv har jeg ikke vært lenger nord enn Stjørdalen.

Og hvordan vet du at det ikke er mange morsomme steder i Norge om du ikke har vært lengre nord en Stjørdalen?

Gammel 14-02-10, 14:46   #3
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Og hvordan vet du at det ikke er mange morsomme steder i Norge om du ikke har vært lengre nord en Stjørdalen?

Jeg har ikke noe behov for å finne det ut. Jeg drar helle til steder der jeg vet det er steder som er morsomme. Feks Danmark.

Gammel 14-02-10, 14:49   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har ikke noe behov for å finne det ut.

Det høres litt sært ut, synes jeg.

Gammel 14-02-10, 14:50   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det høres litt sært ut, synes jeg.

Ja det kan du godt få lov til å synes. Jeg drar heller ut av landet. Som sagt er jeg ikke spesielt lojal ovenfor landet jeg bor i.

Gammel 14-02-10, 19:32   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Finnmark

Jeg har kjørt her fra(ca midt i norge) og helt opp gjennom norge flere ganger,men ungene har ikke det. Og det er ikke mye å se på i norge uten om sving på sving så man blir bilsyk.
Så vi kjører sverige og finnland oppover mens har sett alt som er å se

Jeg har kjørt flereganger ned til Trondheim ikke så mye å se der heller
Og kjørt en gang fra Drammen og hjem med nybilen i 2003. Føler ikke for å gjøre det så mye mere.

Før når vi har vært i Oslo og rundt der har vi tatt tog (når jeg var mindre) og jeg og mann tar fly.
Hovedstaden intriserer med null.
Så skjønner ikke helt hvorfor jeg skal drasse med meg ungene ned dit.
Kanskje en gang om vi kjører til Danmark at vi tar en dag på tusenfryd og en ser Oscars borg. Og kanskje Gråtass men da må man jo helt på andre siden av fjorden og det blir omvei hjem

Ungen skal få bli med til Vesterålen og Lofoten en gang, men for at vi skal besøke svigermor sin slekt og slektstreff neste år i think, men det er på våren.
Men resten av Nordland bryr jeg meg lite om og har en mann som ikke liker å kjøre bil. han tar heller fly om vi skal noe.
Mens jeg og ungene drigger å kjøre

Sist redigert av Honda : 14-02-10 kl 19:42.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:50   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler at mine må gå Besseggen, men det er jo helst for litt større barn.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 20:30   #8
maria78
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
maria78 er litt kul
Standard

Ulvik og svartisen og områdene rundt de stedene.. En tur med hurtig ruten også kanskje..

maria78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 21:50   #9
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?

Oslo, bør man få med seg, helst noen ganger i løpet av oppveksten.

Og så er jeg enige med dem som trekker frem naturopplevelser. Både sjøen og fjellet er typisk norsk, og om man har anledning til det, synes jeg barn bør få oppleve det.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 22:00   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Men det er noe med å ha vært litt i sitt eget land også. Ha et forhold til hvor ting er, hvordan de forskjellige lansdelene er osv. Det er fint å ha vært i Finnmark å ha sett hvor langt det er mellom husene, for å si det på den måten. Jeg blir litt provosert når jeg treffer folk som knapt har vært "nord for sinsenkrysset" og er helt blåst på annet enn sitt eget hjemsted.

Enig. Jeg syns søringer skulle fått skattefradrag for å reise nordover på "studietur". Se hvordan det er her.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.