Sv: Spørreundersøkelser fra studenter
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Han får legge ut den neste her, så kan vi teste den da. Syntes sånt er litt morsomt jeg.
Tenker også litt på problemstillingen her, og at det kan virke som at man forsøker underbygge en svak problemstilling med enten/eller spørsmål. De fleste foreldre mener nok at det må gå ann å tenke sikkerhet OG ha fysiske utfordringer. Men dette blir bare synsing.
Jeg elsker også undersøkelser! Og som sagt syns jeg det er viktig å gi tilbakemeldinger til folk som utdanner seg til noe så viktig. Det du nevner der er vel en av de vanligste feilene ma kan gjøre i spørreundersøkelser, man danner seg en mening på forhånd også lager (bevisst eller ubevisst) man undersøkelsen sånn at det underbygger det man tror selv.
Ang. den siste undersøkelsen så husker vel alle saken som vakte så stor oppsikt i fjor vinter, når en barnehage innførte hjelm på barna når de var ute. Det ble masse hyl og skrik og barn må få fysiske utfordringer, de må ikke polstres og what not, og det som forsvant i bråket var at hele barnehagens uteområde var dekket av virkelig speilblank is, og besto atpåtil for det meste av en bakke. De aller fleste syns det er ok med hjelm, på skøytebanen, sant?
Jeg fikk inntrykk av at denne undersøkelsen ikke tok høyde for faktoren i midten, nettopp at det var spesielle hensyn å ta akkurat da, ikke at man enten mente at barn alltid burde ha hjelm ute, eller aldri.