Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Stadig økende antall aborter av fostre med Downs syndrom

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-10, 10:02   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stadig økende antall aborter av fostre med Downs syndrom

Lisa, jeg skjønner ikke helt, samfunnet tidligere var langt ifra bedre for barn med avvik, hverken holdninger, fordommer, levevilkår og anerkjennelse. Men det du er imot er at vi nå i større grad kan velge?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 10:10   #2
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stadig økende antall aborter av fostre med Downs syndrom

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Lisa, jeg skjønner ikke helt, samfunnet tidligere var langt ifra bedre for barn med avvik, hverken holdninger, fordommer, levevilkår og anerkjennelse. Men det du er imot er at vi nå i større grad kan velge?

Nei beklager, jeg klarer visst ikke å si det jeg mener i dag. Jeg mener vi skal få vite, jeg skriver at jeg selv tok UL i uke 12 og jeg skriver at jeg selv med nesten 100% sikkerhet ville ha valgt å avslutte svangerkapet hvis det hadde blitt påvist avvik.

Ja samfunnet i dag er jo mer "åpent" og i aller høyeste grad mer "verdige" og tilrettelagte for folk med funksjonshemminger eller andre "avvik" (fysj for et stygt ord!!). Men saken er jo at vi i dag, i mye større grad, velger vekk fostere med både små og store avvik. Jeg personlig, tror det har noe med meg å gjøre, min generasjon og hva vi personlig godttar / tolererer av "avvik" i våre perfekte liv / samfunn. Men selvfølgelig, som Esme påpeker, hadde man hatt teknologien tilgjentlig tidligere så er det jo godt mulig folk hadde tatt de samme valgene? Eller ikke? Jeg personlig tror fortsatt vi har mindre "plass" til alle typer avvik fra normalen i dagens samfunn en det var tidligere.

Så jeg er ikke uneig, jeg skriver jo at jeg synes det er tragisk at ikke alle får tilbud om UL ved uke 12 i Norge. Men jeg ser at jeg ikke helt klarer å skrive det jeg egentlig mener i dag. Lurer på om det har en sammenheng med at jeg har vinterferie og så på Sopranos til 0430 i dag tidlig og så fulgte noen til Gardermoen klokken 0600

Sist redigert av Lisa : 26-02-10 kl 10:20.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.