|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Shabby chic, in eller ut?
Hva er egentlig 60-talls interiør? Er det hva den jevne person hadde, eller er det hva som var "cutting edge"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
Enhver stilepoke har noen markører som går igjen både i design og i masseproduksjon.
![]() |
#3 |
Pauset
Joda jeg skjønner det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Ja, selvfølgelig. Det gjør jo enhver stilperiode. Mener du at Arne Jacobesen er utypisk sekstitall?
![]() |
#5 |
Pauset
Nei, jeg mener ikke at er utypisk 60 talls. Tvert imot egentlig. Det er derfor jeg spurte tidligere. Fordi jeg tror mange som sier de ikke liker 60 tallet forbinder storheter som ham med 50 tallet. 60 tallet virker for ufaglærte meg som en periode som blir litt oversett av "folk flest". Kanskje en indikasjon på at det blir trendy? (og det er jo beslektet med en del av det som nevnes i tråden her som "Up and comming"). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
Ofte er det slik at en tisperiode strekker seg sånn ca tre år inn i neste. Ingenting er så femtitalls som 1963, liksom. Akkurat som at ingenting er så åttitalls som 1991. Det er jo ulne grenser vi snakker om, ikke et paradigmeskifte hvert nøyaktige tiår.
![]() |
#7 |
Pauset
Suger til meg lærdom. Jeg vet jo at teak har vært inn en stund, men jeg anså det meste som 50 talls. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Shabby chic, in eller ut?Shabby Chic som stilart er vel egentlig litt misforstått her til lands. Shabby Chic pr.definisjon er mye blomster, fjas og blonder, men vi som liker fransk landstil, ispedd industri-stil, hvitt interiør og Hamptons-stil bruker vel feilaktig ofte shabby-chic-uttrykket. Selv orker jeg ikke dilledall-stilen som ofte forbindes med shabby chic, men mange vil nok si at jeg har et typisk shabby-chic-hjem, selv om jeg ikke er enig i det
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|