Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva er din aller beste kake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-10, 15:31   #1
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Jordbærmoussekake er nydelig.
500g kransekakemasse
3 store egg
Jordbærmousse
600g jordbær, friske eller frosne
300g melis
6 dl kremfløte
8 toppede ts gelatinpulver
Pynt
50g mørk sjokolade
friske jordbær

Smuldre kransekakemassen og tilsett eggene. Pisk blandingen kraftig til den er lys og luftig. Legg bakepapir i en 28 cm form og stek i 25-30 min på 170 grader. La bunnen avkjøle seg før du legger den over på rist. Ta bort bakepapir og vask formen. Skjær bort ca 1 cm rundt hele kakebunnen slik at den blir mindre i omkrets. Legg kakebunnen tilbake i formen, pass på at formen er helt tett.
Kjør melis og jordbær til en jevn masse i foodprocessor og stivpisk fløten. Rør ut gelatinpulver etter anvisning på pakken.
Bland sammen jordbærpureen og pisket krem. Rør inn smeltet gelatin. Hell jordbærmoussen over kaken og sett den kjølig.
Finhakk sjokoladen og dryss over før servering.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 20:23   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jordbærmoussekake er nydelig.

Den så kjempegod ut, men hva skjedde med jordbæret på toppen? Har noen tråkket på det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 20:28   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Den så kjempegod ut, men hva skjedde med jordbæret på toppen? Har noen tråkket på det?

Jeg får alltid mye skryt for marsipankakene mine. Jeg liker ikke marsipankake selv, så jeg kan ikke si hvorvidt mine er ekstra gode. Men jeg er god på sukkerbrød, og fyllet varierer jeg.

Oreokaken forsvinner alltid fort.

Gammel 02-03-10, 20:41   #4
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Her var det masse å prøve. Her er ostekake en favoritt, ja, og pavlova.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 21:17   #5
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vann i munnen....
Abbonerer på denne tråden ja.

Tilde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 23:28   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Mokka iskake er veldig godt

Mandelbunn:
4 eggehviter
150 g sukker
150 g mandler
2 ts espressopulver

Is:
4 eggeplommer
100 g sukker
3 ts espressopulver
1 dl varmt vann
4 plater gelatin
5 dl kremfløte
100 g mokkabønner (ca 1/5 av mokkabønnene spares hele til pynt, resten hakkes og haes i isen).
Kaffeblanding (espressopulver og vann) lages sammen + at gelatinen smeltes i kaffen, eggedosis sammen og kremen piskes for seg. Bland de tre delene, og vend i mokkabønnene til slutt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.