|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: I anledning dagen ...
Men hva måler vi mann i da? Penisstørrelsen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg måler ikke menn i det hele tatt jeg, poenget mitt var at HIs problemstilling om noen blir mindre eller mer mann av å være hjemme var søkt. For meg handler det om at en blir mer eller mindre lykkelig av det, og i et sånt tilfelle som ditt ville jo hverken du eller mannen din være mer lykkelig av å være hjemme. Jeg synes bare ikke det har noe med å være "mann nok" å gjøre. Det er vel formuleringen jeg reagerer på, jeg ser helt poenget med at en ikke vil miste den mannen en falt for. Det er sikkert et formuleringsspørsmål, men det er altså mest HIs formulering jeg reagerer på. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Sv: I anledning dagen ...Det spørs jo hva du mannen skulle gjøre hjemme det da. Som 007 sier - hvis han ble gretten og lat av det, så hadde det ikke vært aktuelt. Om det var fordi han skulle leve ut en eller annen drøm og vi hadde økonomi til det, så feel free.
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: I anledning dagen ...Jeg tror godt at mannen min kunne ha foretrukket at jeg fikk meg et utenlandsopphold, hvor han kunne dilte med og passe barna. Men jeg tror ikke vi har råd til det, eller, mulig vi får kompensert noe av tapt inntekt for ham av jobben min. Hvis vi hadde vært skikkelig rike og mannen min gjerne ville vært hjemme en periode, så hadde det ikke gjort meg noe (eller vice versa), men det forutsetter at han hadde nok nettverk rundt seg. Han er ikke like god på sånt som meg (jmf da jeg var i permisjon, versus da han var i permisjon).
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Tror du er inne på noe der. Det er vel det samme som hjemmeværende mødre møtes med, at det er fordummende og stagnerende i forhold til sin egen personlige utvikling. Slik sett er jo innlegget ditt en tommel opp for myten om at arbeid i hjemmet på de fleste plan har mindre verdi enn inntektsbringende arbeid utenfor hjemmet.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|