Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helt husmorhappy

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-10, 22:33   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ja, jeg skjønner at det funker for dere Iset.

Problemet er at "det funker" så å si alltid for kvinner. Det ser ut til at det funker ganske dårlig for menn. Dermed er det ikke et reellt valg. Så lenge som det alltid er kvinner som kommer økonomisk dårligere ut og alltid menn som slipper unna med mindre husarbeid og barnepass er det ikke riktig å snakke om valgfrihet.

Jeg ser absolutt problemstillingen. Nå er det jo min dustefeil at jeg tjener mindre enn mannen min, jeg kunne tatt en god utdannelse og alt det der, og jeg angrer nå. Men jeg har planer om å endre på det, og er i gang med tankeprosesser og sånt nå, samt jobbsøknader. Iset er på vei til økonomisk selvstendighet, nemlig. Men det er ikke sikkert jeg får fulltidsjobb eller vil jobbe fulltid nå mens ungene er så små, jeg må se hva jeg får og hvor jeg skal jobbe. Men vi har ordnet oss på mange måter, så jeg er heldigvis ikke en av de "dumme nekene som står på bar bakke om mannen stikker".

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.