|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Røyking og svært ekstroverte barnHer en dag satt jeg og en annen på et utested. Utestedet har uteservering. Uteserveringen var tom, bortsett fra et par som satt ute og røyket. Vi gikk også ut og røyka, og så oppdaget jeg at dette andre paret hadde en liten kid på, øh, fire, fem år? som hang rundt bordet deres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnHva reagerte du på? At foredrene ikke svarte barnet? :treg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnOppsnasige barn blir ikke automatisk fine selv om de har et poeng.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Godt sagt!
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnDette har vel strengt tatt lite med røyking å gjøre, syns jeg.
![]() |
#7 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Det er jeg helt enig i også! Det kunne omhandlet omtrent hva som helst og vært like irriterende.
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg synes det handler om å vite hvor grensene går i forhold til å være formanende, ja. Jeg selv ville (naturlig nok, siden jeg ikke orker), ikke reagert spesifikt på budskapet her, men hadde blitt rasende på en "Du må ikke spise så mye sjokolade, for da blir du feit og dør ung"-tirade.
![]() |
#9 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnSyns det bærer preg av "jaja-så-lenge-ungen-ikke-plager-oss-og-styrer-på-så-er-det-samme-for-oss-hva-han-gjør-og-hvem-han-generer"-oppdragelsesmetodikk - denne er jeg ikke spesielt stor fan av.
![]() |
#10 |
Halloen!
Kom barnet bort til dere, eller snakket det til foreldrene sine? Vet jeg er treg her, men jeg skjønte bare ikke hvem som ble dradd i jakken, og jeg synes det er litt vesentlig. Jeg ville ikke likt at mine barn var formanende ovenfor andre voksne, nesten uansett hva det gjaldt, men så har jeg aldri hatt sansen for snusfornuftige og småfrekke barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnJeg syns litt synd på stakkaren, jeg, da. Han syntest åpenbart det var kjipt at foreldrene røykte, åpenbart uten å få gehør for det, og så var det videre til neste, liksom.
![]() |
#12 |
Shake it out!
|
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnPoden gjør også det der.
![]() |
#14 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnVår sønn kan muligens også finne på å gjøre det der. Det møtes med et "ooops, unnskyld-for-sønnen-vår-blikk" og tilsnakk i etterkant. Sosiale koder er viktig å lære, men noen modeller er treglærte. Har jeg hørt.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnDet var min venn som ble dratt i jakken. Og det var ei jente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Røyking og svært ekstroverte barnÅ, jeg hadde DØDD! Min unge er en ekstrovert besserwisser (hvor i alle dager kan det komme fra?) som jeg har jobbet med å dempe kommentarene til i flere år allerede. Hun er heldigvis meget empatisk og forstår lett "da blir h*n lei seg, h*n vet jo at det er dumt, men det kan være vanskelig å la være" i fht røyking, narkotika, alkohol, fedme osv.
![]() |
#17 |
Halloen!
Du skrev "nappet ham i jakka." :henger seg opp i detaljer:
Jeg synes røyking er idiotisk, men det betyr ikke at røykere skal være fritt villt, heller ikke for nesevise små barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Det samme tenker jeg. Det må være ubønnhørlig kjipt å være barn, bli fortalt hva som er galt og hva som er riktig, og når barnet prøver å videreformidle det h*n har lært, så blir det verken sett eller hørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
En Som Trener
|
Akkurat det samme tenkte jeg.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|