Sv: Røyking og svært ekstroverte barn
Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.
Jeg synes det handler om å vite hvor grensene går i forhold til å være formanende, ja. Jeg selv ville (naturlig nok, siden jeg ikke orker), ikke reagert spesifikt på budskapet her, men hadde blitt rasende på en "Du må ikke spise så mye sjokolade, for da blir du feit og dør ung"-tirade.
Jeg rakk ikke å bli sinna, jeg var gravid og hormonell, så jeg brøt sammen i total krampegråt og så kastet jeg opp.
Jenta som hadde påpekt at jeg var "feit og dum" og og deretter "teatralsk" mimet meg som enda feitere og enda dummere løp vekk fra meg med panikk i blikket, moren kom løpende mot meg med panikk i blikket, rimelig rød i fjeset.
Morsomt når jeg tenker tilbake på det, ikke så veldig morsomt akkurat der og da.
Det er en annen ting jeg tenker på også. Når et barn går til en voksen å "mobber" så er det noe en voksen person kan håndtere tross alt. Hva med når barnet går til andre barn?
"Foreldrene dine røyker, de er dumme og ekle". For deretter å dø "teatralsk" (det skal jeg bruke resten av dagen for å beskrive alt, føler jeg) på gulvet i horribel røykedød.