|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Vaklende
|
Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?Jeg skjønner akkurat hva du mener med misforståelser om feel good bøker. Hvis du skal på biblioteket nå har jeg noen tips som så vidt jeg husker ikke har noe trist i seg. Et tips er om "Klokken i Makedonia" av Knud H. Thomsen fra biblioteket, det er ren feel good og ikke chick-lit heller. Forfatteren har en annen bok som er like god, men den husker jeg ikke tittelen på. Ikke stor litteratur, men deilig å lese. Annie Hawes historier om en utflyttet brite i Italia er også deilige og oppløftende, jeg får alltid tilbake troen på menneskeheten av å lese dem. Sist redigert av Balanse : 13-03-10 kl 14:25. Årsak: OBS. Hawes ikke Hawkes, som jeg først skrev. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
geskjeftig
|
Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?
Åh, ja.
|
|
|
#4 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg så nettopp filmen som er basert på boka. Det var en utrolig fin film, selv om den var litt forutsigbar. Tror jeg må prøve å lese noe av Gavalda en gang til, det funket ikke første gangen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?Eh. Gammel tråd. Sorry.
|
|
|
|
#6 |
|
Live and let live
|
Jeg har lest noen av dem som er i tråden her. Klokken i Makedonia likte jeg godt, fengende bok. Annie Hawes likte jeg også, veldig søt skrivning, men jeg brukte lang tid på den. Det var en sånn bok som jeg leste litt og litt i og koste meg med, ikke en bok jeg slukte i ett. Herlig påfyll.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|