|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Om holisme
Hvis du skriver om en religiøs opplevelse, som udiskutabelt er en religiøs opplevelse, type "Jeg har konvertert til Islam", "Jeg tror på Jesus Kristus" eller "Jeg tror at jeg kommer til å ha evig liv", så vil du normalt ikke bli motsagt i det hele tatt, for det er jo ikke noe poeng å diskutere religiøse opplevelser som utelukkende er en personlig greie. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ser at du holder deg til det religiøse i kommentaren din og det er bare en liten del av det jeg ønsker meg i et (under)forum. Livssyn og filosofi er mer enn religion, som i min forståelse er mer fastlagt og underordnet f.eks Bibelen, enn egne refleksjoner og tanker (selv om det er mulig å tenke selvstendig også innenfor slike rammer). Du kan også kalle det selvutvikling å være åpen for andre syn på livsspørsmål. Jeg tror at folk har godt av å se på andres virkelighet og føle litt på det.
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Poenget mitt er at du ikke vil oppnå "fredede" diskusjoner, uavhengig av underforum. Særdeles få på FP vil oppfatte et livssynsforum som et sted der et tema er unntatt for debatt. Ergo vil du ikke oppnå det du ønsker uansett hva vi kaller et eventuelt forum. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva mener du? Dersom man sier "Jeg tror Jesus Kristus var Guds sønn", så er jo ikke det en påstand. Noe helt annet er det å si "Jesus Kristus var Guds sønn(punktum)." |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|