Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 14:51   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kanskje hadde det vært bedre om han hadde permisjonen sin et annet sted en på hjemstedet?

Selvsagt vil det være vondt for de som har mistet noen av sine nære og kjære å møte den som drepte personen. Har stor forståelse for det.
Men det blr jo helt feil om den dømte skal måtte ta permisjonen sin et annet sted en der han/hun har sine nære og kjære. Hva er vitsen med julepermisjon da?
Skal man tvinge de pårørende til den dømte til flytting om man vil at domfelte skal besøke de?

Det er to ofre i slike saker. De pårørende til den drepte og de pårørende til den dømte. Begge har krav på å bli tatt hensyn til, og jeg tror at i de fleste sammenhenger er det den dreptes pårørende som for omsorgen, mend den dømte sine pårørende blir mere uglesett.

Gammel 29-01-07, 19:36   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det er to ofre i slike saker. De pårørende til den drepte og de pårørende til den dømte. Begge har krav på å bli tatt hensyn til, og jeg tror at i de fleste sammenhenger er det den dreptes pårørende som for omsorgen, mend den dømte sine pårørende blir mere uglesett.

Og jeg er enig..
Men noen ganger synes jeg vi har et system som tar mer hensy til de dømte enn til de etterlatte ..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 22:49   #3
Davina
Nybegynner

Davina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Davina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Var om dette på 17.30 på P4 i går. Er enig med mange av innleggene her om at også dømte trenger sosialisering og å få treffe sine nærmeste og alt det der, men når forsvarsadvokaten sier " det er tydelig at mor her ikke tenker på andre enn seg selv, hva med foreldrene til denne staakars gutten, de ønsker jo å treffe sin sønn" da blir jeg provosert Tror mamman til stine Sofie gjerne skulle ha truffet henne også... Grrr - drittadvokat!!

Davina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 22:56   #4
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var debatt på Tabloid ikveld...
Hun moren til Andersen var jo helt bak mål!!! Sa at Ada, moren til Stine Sofie bare gikk ut i media for å markedsføre stiftelsen sin....
Makan på frekkhet!! Ada får AAAAAALDRI se datteren sin igjen, og hun kjemper for at dette ikke skal skje igjen! Moren til Andersen uttrykte seg så lite reflektert og voksen at det var til å gråte av!! Hun nesten skitkastet om Ada. Makan på lite forståelse skal man lete lenge etter.....

Gammel 30-01-07, 23:00   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Var debatt på Tabloid ikveld...
Hun moren til Andersen var jo helt bak mål!!! Sa at Ada, moren til Stine Sofie bare gikk ut i media for å markedsføre stiftelsen sin....
Makan på frekkhet!! Ada får AAAAAALDRI se datteren sin igjen, og hun kjemper for at dette ikke skal skje igjen! Moren til Andersen uttrykte seg så lite reflektert og voksen at det var til å gråte av!! Hun nesten skitkastet om Ada. Makan på lite forståelse skal man lete lenge etter.....

Jeg skjønner godt at hun oppførte seg som hun gjorde. Her blir hennes sønn uthengt og brukt som "et eksempel" i en "prinsippsak", ikke det at jeg forsvarer hennes sønn på noen som helst måte, og alle andre skal få uttale seg utenom henne? Damen har holdt godt kjeft i 6,5 år, det er klart det renner over for henne også.
Og det er ikke bare bare å plutselig sitte der i tv-debatt på direkten altså. Kroppsholdningen til han der advokaten kan vi ta en annen diskusjon på.

:hvorforialledagerengasjererjegmegislikesaker?:

Gammel 30-01-07, 23:04   #6
Pippilotta
Passiv

Standard

Jeg har faktisk NULL forståelse for hun der Andersen. Hadde jeg hatt en sønn som voldtok og drepte barn, så hadde jeg innsett realiteten; han har ikke noe ute i det fri å gjøre- uansett hvor hardt det tapet hadde vært. Jeg hadde nok ikke vært mindre glad i han for det, men de etterlatte skulle fått slippe å se han vandrende rundt. Når han en gang slapp fri, hadde vi flytta LANGT vekk. Om jeg hadde greid å tilgi min egen sønn noe slikt.
Men så er jeg jo bitter og.

Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 23:20   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Syns det er forkastelig. Norge er altfor snill mot innsatte i fengsel. det er jo som å være på feriekolloni forsvingene.. *æsj*

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:37   #8
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Kroppsholdningen til han der advokaten kan vi ta en annen diskusjon på.

:hvorforialledagerengasjererjegmegislikesaker?:

Synes han advokaten er flink og saklig. Han satt forøvrig ganske så pent og ingen sløv kroppsholdning

Det er ikke så vanskelig å engasjere seg i slike saker

Gammel 30-01-07, 23:38   #9
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Moren til Andersen uttrykte seg så lite reflektert og voksen at det var til å gråte av!! Hun nesten skitkastet om Ada. Makan på lite forståelse skal man lete lenge etter.....

Det er kanskje en grunn til at det gikk galt med ham, da.

Gammel 31-01-07, 16:24   #10
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Syns det er forkastelig. Norge er altfor snill mot innsatte i fengsel. det er jo som å være på feriekolloni forsvingene.. *æsj*

Her må jeg bare skyte inn at jeg har sterke tvil om du har god greie på hvordan det er i norske fengesel.
Det er store variasjoner ja, men non feriekoloni er det ikke.
Tilbakeføringen til systmet er viktig.
Dessverre er det slik dag at mange etter endt soning blir sluppet ut av poten med en svart søplesekk med tingene sine og noen få kroner i lommeboka.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er kanskje en grunn til at det gikk galt med ham, da.

Nå så ikke jeg programmet, men den kommentaren der synes jeg var usmakelig. Moren har ikke mye erfaring med media selv om sønnen er dømt for en av de mest profilerte saker i media. Hun har holdt kjeft på godt norsk.
Å være mamma til en barnemorder og barnevoldtektsforbryter er sikkert kjempehardt. I denne saken får hun via avisen beskjed om at barnet hennes ikke skulle fått permisjon, og for henne er nokpermisjonen viktig.
Det er hennes barn som hun er glad i.

Gammel 31-01-07, 20:02   #11
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå så ikke jeg programmet, men den kommentaren der synes jeg var usmakelig. Moren har ikke mye erfaring med media selv om sønnen er dømt for en av de mest profilerte saker i media. Hun har holdt kjeft på godt norsk.
Å være mamma til en barnemorder og barnevoldtektsforbryter er sikkert kjempehardt. I denne saken får hun via avisen beskjed om at barnet hennes ikke skulle fått permisjon, og for henne er nokpermisjonen viktig.
Det er hennes barn som hun er glad i.

Ja, det var sikkert en skrekkelig usmaklig kommentar. Poenget mitt var at mennesker som blir så føkka opp at de klarer å gjøre noe så bestialsk som disse jævlene i Kristiansand, de har ofte en dårlig oppvekst selv.

Nå banner jeg mye, men jeg føler et vanvittig sinne mot "mennesker" som påfører andre slik lidelse, og spesielt barn.

Gammel 12-02-07, 12:47   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Her må jeg bare skyte inn at jeg har sterke tvil om du har god greie på hvordan det er i norske fengesel.
Det er store variasjoner ja, men non feriekoloni er det ikke.
Tilbakeføringen til systmet er viktig.
Dessverre er det slik dag at mange etter endt soning blir sluppet ut av poten med en svart søplesekk med tingene sine og noen få kroner i lommeboka.

Selvfølgelig vet jeg ikke nøyaktig hva som foregår i norske fengsel. Menher i norge er de alt for snille mot de alvorlige kriminelle. Ikke at jeg ønsker USA tilstander her i landene, eller slike torturfengsler eller lignende, men jeg syns det er forkastelig at på et av norges største fengsler sitter de innsatte på komfortable "hybler" med tv, datamaskin og diverse annen luksus. Altfor korte straffer får de også. (nå snakker jeg om barnemissbrukere, voldtektsforbrytere, konemisshandlere, drapsmenn/kvinner osv) Det er 3-5 år det også er de ute og får leve videre med "sitt".
Hva hadde du følt om du så ditt barns morder på nærbutikken 7 år etter at barnet ditt var drept?
Jeg kan ikke engang prøve å føle den følelsen, jeg tror rett og slett jeg hadde blitt en morder selv.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.