|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Fra 1. juli skal alle nye hus ha handicapbadHer har det allerede vært krav til universell utforming for boliger et par år. Det med baderom er ikke så dumt, og hva er vel deiligere enn et stort bad (det har ikke vi). Ekstremvarianten med fjerning av all bjørk i 100 meters radius fra enhver bolig (av hensyn til allergikere) ble heldigvis ikke vedtatt. Da hadde det blitt ganske glissent med trær her oppe. |
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra 1. juli skal alle nye hus ha handicapbad
|
|
|
#4 |
|
Skal rømme
|
Sv: Fra 1. juli skal alle nye hus ha handicapbadJeg lurer litt på dette med livsløpsstandard. Tanken er god og mange liker jo å bo hjemme så lenge som overhodet mulig. Dette liker jeg også, og tror jeg vil det selv. Men egentlig, hvorfor skal man bo i et stort hus med fjorten soverom og ekstra stuer både oppe og nede til de nå voksne og utflyttede barna, og stor hage og masse vedlikeholdsarbeid, når man har blitt gammel og er bare en eller to skrøplinger? Jeg antar mange tar til fornuften og velger å flytte fra et sånt stort familiehus og til en mer lettstelt leilighet eller noe tilsvarende når den tid kommer. Og da ser jeg ikke helt hvorfor det er nødvendig at absolutt alle hus skal ha denne livsløpsstandarden og nå også handicapbad som er så pop nå. Hva med handicapkjøkken da, handicapsoverom? Handicapdøråpning og handicapgarasje burde man jo også ha...
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Nå er det ikke bare "gamle skrøplinger" som kunne trenge livsløpstandard da. Uten behov for rullestolsnuplass på badet eller denslags ser jeg i alle fall at min mor kunne umulig bodd i dette huset jeg bor i, all den tid det ikke er alle dager hun klarer å gå trapper. Hun er ikke rullestolbruker eller noe sånn alvorlig handicapet, "bare" revmatisk (og litt ekstra) De besøker oss ikke så ofte av geografiske årsaker, men bare tanken på at det tross alt er en anelse "familiært" disse sykdommene hennes, pluss at jeg jo liker å kunne ha henne på besøk, gjør at et hus tilrettelagt for livsløpsstandard/unversell utforming egentlig virker ganske lurt.
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Et sånt forslag hadde jeg applaudert. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Fra 1. juli skal alle nye hus ha handicapbadAng å dusje på gulvet må det vel være mulig å ha et dusjkabinett OPPÅ en sånn dusjnisjesak?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|