Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kasta ut av Norge

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-10, 14:37   #1
Left
Passiv

Standard

Sv: Kasta ut av Norge

Da er det vel kriteriene som bør endres da kanskje.

Advokaten har gjort slett arbeid, det er sikkert.

Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 14:44   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Da er det vel kriteriene som bør endres da kanskje.

Advokaten har gjort slett arbeid, det er sikkert.

Tja, jeg vet ikke, hvis advokaten hadde gjort en strålende jobb og gitt fra seg alle opplysninger og hadde uttalelser fra hennes lege og psykolog under behandling, og virkelig jobbet for hennes sak, så kan det jo hende det hadde vært nok, jeg er ikke så inne i regelverket.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:06   #3
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg undres over at lege og psykolog tillater seg å bryte taushetsplikten og gå til media og fortelle om to mennesker (både mor og sønn) fysiske og psykiske helsetilstand.

Ellers kan det (hvis det som fremkommer i artikkelen er korrekt) være lett å være enig i at advokaten antagelig ikke har gjort jobben sin.

Likevel mener jeg at når man har en regel på at folk skal sendes til det landet de kom til først, så skal regelen gjelde. Italia er jo ikke akkurat noe u-land, og de burde kunne ta vare på mor og sønn. Jeg undres litt over akkurat det også, at asylsøkere settes på gata, og ikke tas vare på av "systemet". Italia ønsker vel sikkert også kontroll med asylsøkere og innvandrere.

Norge kan jo ikke være mottaksland for alle som har traumatiske opplevelser. Hun har søkt politisk asyl, og skal behandles som asylsøker. Dvs sendes tilbake til Italia og få søknaden behandlet der. Men at man kunne ha ventet til operasjonssårene (?) hadde grodd... ja det burde være en selvfølge.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:39   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg undres over at lege og psykolog tillater seg å bryte taushetsplikten og gå til media og fortelle om to mennesker (både mor og sønn) fysiske og psykiske helsetilstand.

Du vet vel ingenting om de bryter den eller ikke.

Gammel 19-03-10, 16:21   #5
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gråt så tårene trillet til morgenen, denne saken gikk sterkt inn på meg. Særlig setningene om da sønnen begynte å gråte fordi han trodde journalisten skulle ta dem med seg hjem til Norge.

Jeg har meldt meg inn i Facebook-gruppe http://www.facebook.com/home.php?#!/...01411529898277 og sendt mail til både Une og Udi.

Det går pokker ikke an å behandle traumatiserte mennesker på en sånn måte.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.