|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet
Jeg kan legge til, slik at andre slipper slike erfaringer, at dette var i Athen. Bilen som hentet oss var visstnok den eneste av 5 taxier i hele Athen som i det hele tatt kunne tilby et slags "barnesete". Dette til tross for at EU reglene er akkurat som i Norge. :roll: I tillegg legger jeg selvsagt til at jeg satt ved siden av han og stöttet opp saa godt det lot seg gjöre. Ingen unnskyldning for "synden", men.. Jeg vet ikke hva dere ville gjort, jeg. Tatt flyet hjem igjen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet
Sjekket opp grundig i forkant, slik zol gjør, så vi slapp problemstillingen |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet
Er det strengt tatt bedre? Der er det jo ingen sikring i det hele tatt. Jeg vet, som jeg skrev over, at det er tillatt uten sikring i buss, men egentlig er det vel minst like ille. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet
Spørs vel veldig på hvor bussen kjører i forhold til taxi. Hvis taxi kjører på motorveien, og bussen på små veier er jo den en vesentlig forskjell, det er jo også en forskjell i smellen hvis en taxi kolliderer, og en buss. En buss som blir påkjørt av en personbil merker ikke til det på samme vis som en taxi. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandetVet ikke om det er noe statistikk heller, på hvor lite busser krasjer i forhold til taxier. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet
Er slik statistikk relevant? Sikring av barn er viktig uansett det er bil, taxi, tog, trikk, fly, båt eller sykkel. Man gjør det man kan for å sikre barnet sitt selvfølgelig, men noen ganger går det ikke helt slik man ønsker. Dessverre er de ikke like flinke på barnbilseter i Syd-Europa som i Norge, og dette til tross for at de har samme regler som her for sikring av barn i bil. De bryr seg rett og slett ikke, og det er om ikke helt vanlig, så i hvert fall mer vanlig enn i Norge, at barn sitter helt usikret i bil i f.eks. Spania og Hellas.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet
Jo, men leste du om liefje sin problemstilling? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet
Derfor leier vi bil og har med eget sete. Så slipper vi å ta flyet hjem igjen.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|