|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Tøff
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Å jasså! Hva med å besøke kusiner da? Heh? Heh?
|
|
|
#4 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har man kusiner som mine, utelukker ikke det ene det andre.
|
|
|
|
#6 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg synes en liten bygd i Lofoten må være toppers. Men det er nok farga av min egen oppvekst som var... toppers.
Nå flyttet jeg ikke så gruelig langt da jeg kom til Tromsø, men jeg merket at mørketida var en måned lengre. Nå veide alt det andre fine med Tromsø opp for det da. Og vel så det.
Har bodd i Storgata og savner det ikke et sekund.
!
Det kommer helt an på de som bor i bygda.
|
|
|
#7 |
|
Peppy!
|
Sånn opplever jeg det også. Vi bor i et rekkehusområde, hvor jeg kjenner igjen ansiktet på ikke flere enn fire-fem naboer. Jeg ville blitt meget forbauset om naboer snakket om oss til noen andre. Hva i alle dager skulle de sagt? Det måtte vært noe om fargen på gresset vårt eller noe sånt, de vet ingen verdens ting om oss. Vil jeg tro. Hadde vi derimot hatt barn som lekte med hverandre ville det vært annerledes. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Men dette tror jeg avhenger hvor man bor i byen og?
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Jo, man kan såklart være en som ikke vet alt om andre på bygda. Det som er vanskeligere er å hindre at andre vet alt om deg. Med det mener jeg at mine naboer kjenner mest sannsynlig ikke folk jeg kjenner. Så om de var nysgjerrige folk som gjerne ville sladre - hvor skulle de hente inn informasjon? De kjenner jo ikke mine omgangsvenner. På bygda er det færre folk og større sannsynlighet for at folk er linket sammen. Så om ei nabokjerring ikke klarer å tømme deg for info så klarer hun det kanskje med din kollega. Som da vet alt mulig. Osv. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Jeg ser absolutt at det kan være sånn noen steder. Men jeg er ganske sikker på at det ikke nødvendigvis ER sånn i bygder, og jeg er ganske sikker på at min generasjon og de etter meg bryr seg mindre om sånn en generasjonene før oss.
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hm. Jeg vil påstå at jeg vet mer om naboene mine nå enn jeg gjorde da jeg bodde på bygda. Jeg er nemlig venner med dem på facebook. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|