Sv: Barnefrie fly
Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.
Jeg ville valgt det også. Jeg har alltid reist rutefly som det het i gammledager, når vi skulle hjem til familien i Spania.
Men da jeg var i begynnelsen av 20-årene og skulle nedover kastet jeg meg på en Charterreise for de ble solgt for slikk og ingenting. Sjokket var stort da jeg så hvor full det går ann å bli på turen Oslo-Malaga. Voksen folk i 50-årene som satt og pimpet spriten de hadde kjøpt i tax-free butikken. Det var siste gang jeg dro på charter.
Voksne folk på RUTEFLY til Malaga pimper i seg MER enn voksne folk på charterfly kan jeg fortelle...for på rutefly til Malaga var det i sin tur gratis alkohol, og kombinasjonen gratis alkohol+Ola og Kari Nordmann = dårlig kombinasjon. Derfor ble også disse turene til Malaga (som er den verste destinasjone hva gjelder alkohol-konsum) gjort om fra å være rene ruteflygninger til halvveis charter slik at man kunne ta betalt for drikken ombord, og dermed automatisk redusere drikkingen betraktelig. Medbrakt blir det i dag slått meget hardt ned på, og kan til og med føre til anmeldelse.