|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?Burde vel ikke skrive det her men jeg lager også brun saus i jerngryte uten at det smaker brent...
|
|
|
|
#2 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?
Jeg også.
|
|
|
#3 |
|
godt brukt
|
Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?S A U S E N Sist redigert av Mandarin : 30-01-07 kl 21:44. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Originala
|
Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?Denne sausen pleier å bli deilig til hvitt kjøtt: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?Jeg bruner (ikke svir) mel og smør når jeg lager brun saus.
|
|
|
#6 |
|
Viser tenner
|
Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?Min far lager alltid brunsaus ved å brune smør og mel (med vekslende hell), men hverken min mor, min søster eller jeg kan det. Jeg sverger til sukkerkuløren jeg ...
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?Et spørsmål: Noen ganger så syns jeg bare det blir lettere, for jevndede supper og sauser, å begynne med å koke opp kraften, tilsette så mye smør jeg skal ha, og så riste en meljevning og tilsette. Jeg syns det er lettere enn den piskingen gjennom å spe mel/smør til saus/suppe. Blir letter klumpfritt, og man blir mindre sårbar for avbrytelser fra små hjelpere... Men er det noe "galt" i å gjøre det på denne måten?
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Bruk soysfløte i stedet så har du en sunnere variant! |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Vet at det har kommet mye forskning på soya og jeg bruker det med måte pga den hormonliknende effekten soya har! Synes det er en veldig intr debatt! |
|
|
|
#11 |
|
VeloppDragen
|
Hva heter havrefløten din? Er det gluten i den?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|