Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-10, 16:52   #1
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg antar barnevernet hadde hatt helt andre bekymringer enn å vurdere rotet om de troppet opp på døren vår?

Jeg mener å ha hørt at dette er noe barnevernet kan reagere på.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 17:02   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Jeg tenker det er forskjell på rot, og et hjem helt ute av kontroll (selv om noen av de ryddigste her antakeligvis vil si at noen sjuskehjemmene er ute av kontroll ).

Så lenge barna har det bra, tror jeg ikke barnevernet legger seg opp i om klesvasken ikke er brettet, det ligger hauger av blader på vei opp trappen, det henger tonnevis med klær i gangen og en haug med sko på gulvet. Men om det derimot ikke finnes rene klær i huset, og alle de skitne ligger rundtomkring på gulvet, gulvene er klissete av møkk og det ligger skitne bleier rundt omkring i huset...da tror jeg barnevernet reagerer på "rot". Jeg tror imidlertid ikke det er den type rot som bekrives i innlegg på dette forumet.

Gammel 31-03-10, 17:11   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke akkurat sånn at barnevernet er ute etter å ta folk, slik enkelte tror.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 17:14   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva tenker du på som "dette", da? Hva slags nivå av rot? Bare rot, eller skitt også?

Jeg synes det høres helt usannsynlig ut at alminnelig rot i seg selv - altså ikke helsefarlig mangel på hygiene - skal være noe barnevernet skulle reagere på. Men det er klart, det er mange måter man kan "reagere" på, og hvis den reaksjonen man ser for seg er at noen fra barnevernet (som er i hjemmet for å komme med råd og hjelp) kan komme til å si noe om ryddighet og systemer, og kanskje til og med komme med noen råd, så er jo ikke det utenkelig. Men jeg kjenner ikke noe til hvordan barnevernet jobber.

Gammel 31-03-10, 17:27   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det høres ut som noe personer som har blitt tatt fra barna "helt uten grunn" kan si.

Gammel 31-03-10, 18:31   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er din kilde? Og hva var situasjonen rundt?
Jeg ser flere har svart fornuftig på hovedspørsmålet ditt, og kan ikke tenke meg at oppegående mennesker som jobber i barnevernet har noe å utsette på "normalt rot". Er vi over i kategorien uhygienisk som kan være en trussel for helsen, snakker vi om noe annet. Og så kan jeg jo godt tenke meg at man kan reagere på rot som et tillegg til andre ting man er bekymret for ved omsorgen foreldrene gir.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.