Sv: Erfaringer med Toyota Yaris
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Jøss. Vi hadde stappfullt bagasjerom etter å ha handlet for en 1000 kr i Sverige .
Den er romslig nok for meg altså, men jeg syntes ikke kjørekomforten var helmaks når man kom opp i høye hastigheter. Det er vel der langturer komme inn i bildet, for veldig mange steder er det motorveier med 100 sone.
Plassmessig er det vel en del forskjell mellom Yaris og Yaris Verso.
Ellers blir det mange biler i det segmentet som ikke er spesielt gode på langtur. Dette er biler som er bygget billig og kjørekomforten blir noe helt annet enn for "mer vanlige personbiler". En ting her blir enkelheten i understell, mangel på støyisolering osv, men disse bilene er som regel også solgt med motorer som nok trives bedre "i byen" - det blir høyt turtall når hastigheten er høy og tildels for å klare en fullastet bil med de små motorene er gjerne girene lagt opp mer til by og omeng-kjøring.
Hvis man skal mye ut på landevei vil jeg også si at sikkerhet er et element. Man kan alltids vise til EuroNCAP og at Yaris gjør det bra der, men bilens lave vekt gjør at den nok mot "gjennomsnittsbilen" får et problem med fysikkens lover...
|