Sv: Er du kristen?
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Litt på siden av hovedtemaet, men det som fascinerer meg er at så mange har hatt opplevelser som gjør at de bastant mener at det er Gud/Allah/hvem det måtte være som har vist sin kraft. Hvor er logikken i at millioner av mennesker har ekstrem nærhet til Allah, samtidig så har millioner av mennesker nærhet til Gud og Jesus? Eller andre religiøse skikkelser. Alt alle tror på kan ikke være sant, de fleste tar faktisk feil.
Jeg kjenner at jeg har behov for å diskutere mer med kristne, for å la meg opplyse.
Jeg har diskutert det litt sånn forsiktig med et par av mine kristne venner her i junaiten, siden det fascinerer meg også, og hun ene mente at "de andre" tok feil, mens hun andre mente at det nok kanskje kunne være sånn at så lenge man trodde på en Gud, så var man sikret. Men hun var nok litt alternativ i troen (eller bare lite innstilt på å være ekkel mot en venn ), for hun mente at jeg nok var sikret en plass i himmelen, jeg også, så lenge jeg var snill og god og sånn i teorien levde etter de fleste av Guds ti bud.
Jeg har hatt mange interessante diskusjoner med kristne om temaet.