Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Hvorfor skal det være gratis å ha katt? Det skjønner jeg faktisk ikke. Uansett hva slags dyr man skaffer seg må man vel være innstilt på at det KOSTER noe? Hvorfor i all verden lot dere katten deres få kattunger? Hvorfor steriliserte dere henne ikke først som sist? I stedet så lot dere katta få seks kattunger og tok livet av tre av dem?
Jeg syns ikke det skal være gratis å ha husdyr. Jeg syns derimot at det er på tide at kattehold også reguleres.
Og jeg står fortsatt inne for at katt er førstevalget til de som skal ha et lettvint og billig dyr.
Mange anbefaler å la katta få et kull med kattunger først, og vi valgte å gjøre det. Også fordi vi kunne tenke oss en katt til. Men det er jo vanskelig å vite hvor mange kattunger de får på forhånd. Og dessuten kan de bli gravid før anbefalingen (4 mnd gammel) for å sterilisere de.
Jeg sier ikke at det skal være gratis å ha katt. JEG synes det er ok å betale, men jeg sier at når man ser at det tydeligvis er sånn at mange IKKE gjør det, så kunne det kanskje vært ok med en kampanje på dette? Sånn at flere katter ble sterilisert/kastrert. Da ville man jo helt klart redusere antall katter som kom til denne verden, og antall katter som flyr rundt. Jeg tror det kan være mer aktuelt enn å tro at det kommer en lov mot kattehold iallefall.