Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Jeg er forøvrig en hundeeier som ikke er særlig høy i hatten selv om dagen. Vi har nemlig prøvd oss litt frem med å la tenåringen som har ADHD få være litt alene hjemme nå og da. Det gikk bra, trodde vi. Helt til en illsint nabo sto på døra. Sønnen har gjerne latt verandadøra stå oppe og ikke fått med seg om hunden vår har løpt ut. Og så har hunden da tydeligvis funnet det for godt å gjøre fra seg i hagen til naboen. 
Vi var ikke klar over det før naboen sa ifra, men nå har vi selvsagt tatt tak i det og forklart sønnen litt om hva det å ha hund i et nabolag innebærer, hvor plagsomt det er for andre når hundeeiere ikke følger med og at det er noen betingelser som hører med til det å kunne ha hund. Ellers kan man ikke ha hund.
Som sagt: Vi har lagt oss flate, beklaget og gjort vårt beste for å bedre situasjonen. Allikevel må jeg innrømme at jeg skjemmes når jeg går til postkassa om dagen. Noe så flaut. 
Jeg syns jo det var flott at naboen sa i fra og gjorde dere oppmerksomme på det. Og så syns jeg det var flott at dere da tok tak i situasjonen, beklaget og gjør det dere kan for å unngå situasjonen igjen.
Hvorfor skulle ikke det samme gjelde for katter? Hvorfor legge seg langflat for at hunden din bæsjer i naboens hage, hvis naboens katt bæsjer i din hage?
|